برای خرید کوله کوهنوردی به چه نکاتی توجه کنیم

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، نزدیکترین رفیق شما در سفر کوله پشتی شماست. زمانی که در سرتاسر جهان سفر می کنید، همه جا به همراه شما خواهد بود، بنابراین انتخاب و خرید کوله پشتی اهمیت زیادی دارد. به همین خاطر باید در انتخاب و خرید کوله پشتی به نکات پیشنهادی کارشناسان دقت کنید.

برای خرید کوله کوهنوردی به چه نکاتی توجه کنیم

به گزارش خبرنگار وبلاگ عینکی باهوش، به گفته کارشناسان از جمله مواردی که باید قبل از خرید کوله به آن توجه داشت، جنسیت کوهنورد (زن یا مرد)، حجم یا همان لیتر کوله(حجم بار)، میزان وزنی که قرار است داخل کوله قرار بگیرد (وزن بار)، نوع فعالیت یا برنامه سفر است.

آقای الیاسی، مدیریت فروش یکی از فروشگاه های لوازم کوهنوردی و سفر است که به نکات مهمی برای انتخاب بهتر کوله کوهنوردی اشاره می نماید. او در ابتدا به خصوصیات اصلی که افراد در هنگام خرید باید به آن توجه نمایند، اشاره می نماید. او می گوید: از جمله آیتم های حائذ اهمیت در خرید کوله توجه به قد، وزن و مدت زمان برنامه سفر(یک روزه یا دو روزه) است. برای برنامه های یک روزه کوله های کوچکتر و برای سفرهای با مدت زمان بیشتر کوله های بزرگتر پیشنهاد می گردد.

او اضافه کرد: از سوی دیگر میزان هزینه ای که فرد برای خرید کوله در نظر گرفته است. کوله ها از رنج قیمتی 300 هزار تومان هستند و تا 3 میلیون تومان و بیشتر ادامه دارند. کوله های گران تر معمولا با استانداردهای روز جهان مطابقت دارند و کمتر فرد را در سفر خسته می نمایند.

یک نکته قابل اهمیت!

الیاسی اعلام کرد: موضوعی که فروشندگان کمتر به آن توجه دارند، مربوط به عرض و ارتفاع کوله است. ما به افراد پیشنهاد می کنیم که کوله هایی را انتخاب نمایند که عرض کمتر و ارتفاع بیشتری دارند. این کوله ها دقیقا پشت گودی کمر قرار می گیرد، زیرا قد بلندتری دارند و روی لگن قرار می گیرند و کامل دور کمر بسته گردد. این موضوع آیتم مهمی در خرید کوله به حساب می آید.

تاثیر فیزیک بدنی در انتخاب کوله

او با بیان اینکه هر کوله مختص قد وزن و فیزیک بدنی هر فرد است، گفت: کسانی که به صورت حضوری برای خرید کوله می آیند، شاید یک کوله یک میلیون تومانی روی کمر آن ها به خوبی ننشیند، اما با کوله 300 هزار تومانی احساس راحتی بیشتری داشته باشند، بنابراین انتخاب کوله مناسب برای هر فرد به صورت صد درصدی به قیمت کوله و برند آن ندارد.

مدل ها و رنج قیمتی آن ها

الیاسی در مورد مدل کوله ها می گوید: دو مدل کوله داریم که یک مدل مشتی(حمله) و دیگری زین دار است. کوله مشتی کوله ای سبک و البته کم حجم است که داخل یک مشت جا می گردد به همین خاطر به آن کوله مشتی می گویند. قیمت این کوله ها از 90 هزار تومان آغاز می گردد و تا یک 700 هزار تومن هم موجود است. کوله های یک روزه زین دار که مقاومت و ایستادگی زیادی دارند، حجم بالایی می گیرند قیمت این کوله ها از 200 هزار تومان تا 3 میلیون تومان ادامه دارد. اکنون برندهایی البرز، کمپسور، نورث فیس، آی وان، دیوتر، پینگوئن در بازار موجود هستند. در بازار به این شکل است که بعضی مواقع جای بعضی برندها خالی است و برندهای دیگر موجود هستند.

جای بعضی برندها در بازار خالیست!

او در پاسخ به این پرسش که آیا تحریم ها بر بازار ابزار سفر و کوهنوردی تاثیر گذاشته و کمبود بعضی برندها احساس می گردد، گفت: تحریم ها موجب شد که خیلی از کوله ها دیگر وارد ایران نشوند. برای مثال برندهایی همچون دیوتر، گریگوری و لوآپالین دیگر وارد نمی شوند. اگر هم در بازار دیده شوند، به احتمال زیاد به شکل قاچاق وارد می شوند، به این خاطر که شرکت هایی که مجوز دارند دیگر واردات ندارند. بعضی از فروشگاه ها که این برندها را موجود دارند یا از قبل وارد کردند یا همانطور که گفته شد این برندها به صورت قاچاق وارد ایران شده اند.

نکاتی درمورد تمیز کردن کوله

الیاسی درخصوص شسشوی کوله گفت: با پارچه نم دار باید کوله را تمیز کرد، اما بعضی مواقع که کوله شما بسیار کثیف شده است، با شامپو بچه آن را بشویید، چرا که مواد قلیایی کمتری دارد، اما اگر هر ماه بشورید، عمر کوله کم می گردد. وزن کوله از 200 گرم تا 2 کیلو و نیم و 3 کیلوگرم است. دیوتر اورجینال، برند خوبی است که وزن3 کیلوگرمی دارد. کوله پینگوئن هم داریم که برند خوبی است، اما وزن آن سبکتر است، بنابراین وزن کوله ها ربطی به خوب یا بد بودن آن ها ندارد. کوله های جدید معمولا سبک طراحی شده اند. برای مثال وزن کوله دو روزه البرز یک کیلو و 800 گرم است و کوله دو روزه پینگوان هم به همین صورت است، اما کوله دو روزه دیوتر 2 کیلوگرم وزن دارد.

اطلاعات این گزارش از فروشگاه دماوند استور با مدیریت ابولفضل الیاسی تهیه شده است.

منبع: همگردی

به "برای خرید کوله کوهنوردی به چه نکاتی توجه کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای خرید کوله کوهنوردی به چه نکاتی توجه کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید