بهره برداری مالی از ذخایر ژنتیکی حمایت می گردد

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری در کوشش است تا با یاری زیست بوم فناوری و نوآوری، ذخایر ژنتیکی کشور را به عنوان سرمایه های عمومی حفظ و مورد بهره برداری مالی قرار دهد.

بهره برداری مالی از ذخایر ژنتیکی حمایت می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری وبلاگ عینکی باهوش از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال حفظ و نگهداری از ذخایر ژنتیکی است. سرمایه های ارزشمندی که اگر از دست برود هویت ایران و ایرانی به فراموشی سپرده می گردد.

ذخایری از جنس گیاهی، انسانی، حیوانی و میکروارگانیسم ها که نقش مشخص کننده ای در پیشگیری از انقراض نسل ها دارند. اما به واسطه کوشش های اجرا شده قرار است نه تنها از هدر رفت و سرقت این ذخائر ژنتیکی پیشگیری گردد بلکه قرار است از طرح های بهره برداری مالی از ذخایر ژنتیکی کشور هم حمایت گردد.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری با پذیرش این مأموریت در کشور در کوشش است تا با یاری زیست بوم فناوری و نوآوری، ذخائر ژنتیکی کشور را به عنوان سرمایه های عمومی حفظ و مورد بهره برداری مالی هم قرار دهد.

حمایت از طرح های بهره برداری مالی از ذخایر ژنتیکی کشور یکی از اهدافی است که در امسال در کارگروه ذخائر ژنتیکی و زیستی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیگیری خواهد شد تا با این کار کشور از فواید مالی این بانک های ژنی سودمند در توسعه مالی کشور بهره ببرد.

با توجه به این که ایجاد امنیت غذائی و به دنبال آن توسعه و امنیت مالی، اجتماعی و سیاسی مستلزم استفاده پایدار از این منابع پایه ای است قرار بر این است که از ظرفیت دانش بنیان های فعال در این حوزه استفاده گردد تا با یاری این داشته های خدادادی به اقتصاد کشور یاری گردد. ظرفیتی هایی که می تواند باب جدیدی در رونق مالی باز کند.

تعریف مدل مالی و تهیه زنجیره ارزش برای حفاظت و بهره برداری مالی از ذخایر ژنتیکی در معرض خطر و توسعه تنوع زیستی و ارائه برنامه های تشویقی برای راهنمایی حوزه های فعال در زیست فناوری برای سرمایه گذاری در برنامه های توسعه و بهره برداری از تنوع زیستی کشور ازجمله اقداماتی است که در این طرح مدنظر است.

4112/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "بهره برداری مالی از ذخایر ژنتیکی حمایت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری مالی از ذخایر ژنتیکی حمایت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید