تعطیلی 5 کارخانه تویوتا

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، شرکت خودروسازی تویوتا ژاپن به خاطر نبود قطعات یدکی کافی 5 شرکت خود در ژاپن را موقتا تعطیل می نماید.

تعطیلی 5 کارخانه تویوتا

به گزارش گروه مالی وبلاگ عینکی باهوش، به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی تویویا ژاپن گفت: خطوط فراوری در 5 کارخانه این شرکت در ژاپن در ماه ژانویه سال 2022 تعطیل خواهد بود. شیوع ویروس کرونا از یکسو و نبود قطعات یدکی الکترونیکی از سوی دیگر از مهمترین دلایل تعطیل شدن این 5 کارخانه عنوان شده است.

بزرگ ترین شرکت خودروسازی دنیا گفت: که این تعطیلی باعث فراوری از دست رفته 20 هزار دستگاه خواهد شد، اما تأثیری بر هدفگذاری فراوری 9 میلیون دستگاه طی سال آینده نخواهد گذاشت.

هفته پیش تویوتا اعلام نموده بود که می خواهد فراوری خود در آمریکای شمالی به خاطر نبود قطعات یدکی 50 هزار دستگاه پایین بیاورد. این شرکت بعلاوه اخیراً از برنامه خود برای فراوری 30 نوع خودروی برقی تا سال 2030 اطلاع داد و گفت می خواهد در این جهت میلیارد ها دلار سرمایه گذاری کند.

این شرکت در سال 2020 با فراوری نزدیک به 9.5 میلیون دستگاه خودرو بزرگ ترین خودروساز دنیا بود و پس از آن شرکت فولکس واگن آلمان با 9 میلیون دستگاه فراوری در رده دوم نهاده شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تعطیلی 5 کارخانه تویوتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی 5 کارخانه تویوتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید