تهران با قطار به وان وصل شد

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، قطار بین المللی تهران ـ وان از روز (سوم تیرماه) راه اندازی شد و قرار بر این است که با احتساب تخفیف قابل ملاحظه نسبت به نرخ اصلی آن در جدول کرایه های مشترک راه آهن های خاورمیانه، در جهت رفت یا برگشت (بلیط یکسره) فعلا به میزان 225 هزار تومان برای بزرگسالان و 130 هزار تومان برای خردسالان باشد.

تهران با قطار به وان وصل شد

محمد رجبی، مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در مراسم راه اندازی قطار بین المللی تهران ـ وان، اظهار کرد: این قطار در راستای توسعه همکاری های کشورهای منطقه و گسترش صنعت ایرانگردی و جهانگردی، با همکاری راه آهن های ایران و ترکیه راه اندازی شده است.

قطار تهران - تبریز - وان ساعت 9:30 صبح سوم تیرماه از تهران حرکت کرد و شامگاه به شهر تبریز رسید و قطار یاد شده از ایستگاه تبریز نیز مسافرگیری و ساعت 22:30 به سمت ایستگاه مرزی رازی حرکت کرد.

مسافران در ایستگاه رازی از قطار پیاده شده و تشریفات گمرک و گذرنامه (خروج از ایران) را انجام دادند، سپس قطار به سمت ایستگاه مرزی کاپی کوی در راه آهن ترکیه حرکت نموده و در این ایستگاه نیز مسافران از قطار پیاده شده و تشریفات گمرک و گذرنامه (ورود به کشور ترکیه) را انجام دادند و بر اساس توافقات مرزی و تشریفات اعلام شده در هر ایستگاه، حدود دو ساعت این مراحل طول می کشد.

قطار پس از حرکت از ایستگاه کاپیکوی حدودا ساعت 8 صبح روز سه شنبه چهارم تیر به وقت ترکیه وارد ایستگاه مقصد یعنی وان شد که در مجموع مدت زمان انجام این سفر در راستا رفت یا برگشت حدود 24 ساعت است.

لازم به ذکر است طبق اعلام قبلی قرار بر این است که قطار تهران-آنکارا ششم تیرماه امسال راه اندازی گردد که نرخ بلیت قطار آن 43 یورو و مدت زمان سیر آن نیز 60 ساعت برآورد شده است. 12 خردادماه امسال بود که سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی قطار تهران آنکارا - وان - تهران به صورت رفت و برگشت از اوایل تیرماه امسال به تعداد هفته ای یک قطار اطلاع داد.

منبع: دنیای سفر

به "تهران با قطار به وان وصل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران با قطار به وان وصل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید