تویوتا راو 4 در مقابل سوبارو فارستر: کدام کراس اوور مناسب است؟

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، در این مطلب قصد داریم مشخصات فنی دو خودروی هم سگمنت تویوتا راو 4 و سوبارو فارستر را آنالیز کنیم.

تویوتا راو 4 در مقابل سوبارو فارستر: کدام کراس اوور مناسب است؟

وبلاگ عینکی باهوش- کراس اوورها هواداران زیادی دارند که از جمله آنها می توان به تویوتا راو 4 و سوبارو فارستر اشاره نمود. این 2 خودرو دارای پیشرانه های مشابه هستند اما در بعضی امکانات متفاوت هستند که در این گزارش آنها را آنالیز نموده ایم.

راو 4 پرفروش ترین خودروی شاسی بلند غیر پیکاپ در بازار آمریکای شمالی است که خود گویای اعتبار آن است.کمتر کسی به سراغ سوبارو می رود اما بعضی امکانات آن باعث جلب مشتری می گردد.

تویوتا راو 4: راو 4 مانند رقیب خود دارای یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است که امروزه در بیشتر خودرو های تویوتا یافت می گردد و می تواند 203 اسب بخار و 189 پوند فوت حدبیشتر گشتاور فراوری کند. این موتور با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک عرضه می گردد. مانند بیشتر کراس اوور های موجود امروزی، راو 4 نیز از سیستم AWD بر حسب تقاضا استفاده می نماید.

سوبارو فارستر: زیر کاپوت سوبارو نیز یک چهار سیلندر 2.5 لیتری واقع شده است اما برخلاف تویوتا، این یک موتور باکسر است و 182 اسب بخار قدرت و 176 پوند فوت گشتاور فراوری می نماید که به طور قابل توجهی کمتر از راو 4 است. فارستر از یک جعبه دنده CVT استفاده می نماید که با هفت نسبت مجازی برای کنترل دستی بهتر ارائه می گردد.

تویوتا راو 4: تویوتا چراغ های جلوی چند LED را به صورت استاندارد ارائه می نماید، اما تراز اتوماتیک فقط از تریم XLE به بعد در دسترس است. تریم LE با سیستم کنترل آب و هوا تک منطقه ای ارائه می گردد در حالی که XLE دارای سیستم دو منطقه ای با دریچه های عقب است. تریم های LE، XLE و XLE Premium با ابزار دقیق آنالوگ همراه با صفحه نمایش 4.2 اینچی MID عرضه می شوند.

صفحه نمایش دیجیتال هفت اینچی شیک تر همراه با سرعت سنج آنالوگ تنها برای سه تریم برتر در نظر گرفته شده است. تنظیم نیرو صرف نظر از تریم فقط برای جایگاه راننده محفوظ است.

تریم های پایین تر با سیستم اطلاعات تفریح کوچکتر 7.0 اینچی عرضه می شوند و تنها با یک سیستم 6 بلندگو عرضه می گردد. یک سیستم صوتی 11 بلندگوی پریمیوم JBL نیز در دسترس است، اما فقط به صورت بسته در تریم های XLE Premium همراه با سیستم اطلاعات تفریح بزرگتر 8.0 اینچی عرضه می گردد.

سوبارو فارستر: سوبارو، فارستر را با چراغ های جلو LED به صورت استاندارد به همراه عملکردی اضافه شده در پاسخگویی فرمان ارائه می نماید. علاوه بر این، فارستر به عنوان تریم استاندارد Premium به بعد، یک جایگاه راننده با قابلیت تنظیم برقی 10 جهته نیز دارد. تنظیم برقی برای جایگاه سرنشین فقط در تریم بالایی موجود است. گرمکن جایگاه های جلو همراه با قابلیت Wi-Fi 4G LTE نیز بخشی از کیت استاندارد و سیستم کنترل تهویه مطبوع است. هر چند یک سیستم دو منطقه ای فقط در تریم های محدود و تورینگ موجود است.

وبلاگ عینکی باهوش مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تویوتا راو 4 در مقابل سوبارو فارستر: کدام کراس اوور مناسب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتا راو 4 در مقابل سوبارو فارستر: کدام کراس اوور مناسب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید