خطر ایدز چندین برابر کرونا

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه جهت مقابله با کرونا باید محدودیت ها بیشتر گردد، گفت: هرچند محدودیت های اخیر بی تاثیر نبوده، ولی در کنترل کرونا یاری چندانی نمی کند.

خطر ایدز چندین برابر کرونا

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ عینکی باهوش، حمید چوبینه درباره روز جهانی ایدز گفت: ویروس ایدز یکی از ویروس های خطرناکی است که از سال های قبل دامن گیر بشریت شده و بسیاری از افراد در جهان به این ویروس مبتلا شدند که البته در ایران و برخی از کشور های دیگر این میزان پایین تر از سایر کشورهاست.

وی با بیان اینکه ایدز ویروسی است که از طرق مختلف امکان سرایت به دیگر افراد دارد، ادامه داد: به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی به ویژه در افراد متجاهر در بحث اعتیاد این ویروس امکان شیوع بیشتری پیدا می نماید و در کانون های مختلفی که روابط غیر قابل کنترل در جامعه دارند ویروس ایدز گسترش پیدا می نماید. همچنین انتقال به وسیله خون و مادر به جنین صورت می گیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه روش های انتقال شناسایی شده و البته فراگیری که در ویروس هایی مانند کرونا وجود دارد در این ویروس نیست، اما خطر آن می تواند چندین برابر ویروس کرونا باشد، مطرح نمود: ابتلا به این بیماری می تواند مهلک باشد و سیستم ایمنی افراد را در معرض آسیب قرار دهد. بر همین اساس در شهرداری تهران نیز بیشتر افرادی که در هر زمینه ای بیمار باشند آمار و اطلاعات آن ها در حوزه درمان شهرداری شهر سالم قرار می گیرد. البته میزان ابتلا درباره ویروس ایدز در شهرداری بسیار ناچیز است و اگر هم مبتلایی وجود داشته باشد حمایت های درمانی در سیستم درمان شهر سالم انجام می گردد.

مدیرعامل شرکت شهرسالم افزود: برای روز جهانی ایدز برنامه های آموزشی در شهر سالم می تواند بهترین مورد برای پیشگیری از آن در شهرداری باشد. سازمان های مربوطه مانند وزارت بهداشت می توانند با یاری هایی که از سازمان ها و شرکت های مانند شهر سالم به دست می آورند، در این زمینه و بحث آموزش وارد شوند که این اقدام به صورت سالانه انجام می گردد.

وی با هشدار فراموشی این بیماری و به حاشیه رفتن آن در دوران شیوع کرونا گفت: سال گذشته در یکی از شهرستان ها فضای وحشتناکی در افکار عمومی در رابطه به ویروس ایدز به وجود آمد که خوشبختانه آموزش در برخی زمینه ها و دادن امکانات توانسته از شیوع بیشتر پیشگیری کند.

مدیرعامل شرکت شهرسالم با بیان اینکه بحث درباره مراقبت جنسی به یک تابو تبدیل شده، مطرح نمود: این مسأله کنترل ویروس ایدز را سخت تر می نماید و افرادی که کنترلی در روابط جنسی ندارند بیشتر در معرض خطر هستند.

به گفته چوبینه واکسن این ویروس می تواند خطر ایجاد کند و داروی موثر قطعی هنوز کشف نشده است.

مدیرعامل شرکت شهرسالم در سرانجام درباره محدودیت ها و تعطیلی دو هفته ای تهران و تاثیرات آن طی این چند روز شرح داد: این محدودیت ها کافی نیست و هنوز فضای شهر شلوغ و پرترافیک است و باید محدودیت ها بیشتر گردد و اقدامات موثرتری انجام گردد هرچند محدودیت ها بی تاثیر نبوده، ولی در کنترل یاری چندانی نمی نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خطر ایدز چندین برابر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر ایدز چندین برابر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید