دیدنی های دنج و مخفی در کشورهای آسیایی

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، سفر به کشورهای آسیایی یکی از متنوع ترین سفرهای ممکن است که هم گشت و گذار در طبیعت بکر را به همراه دارد هم لذت بردن از زرق و برق و تفریحات زندگی شهری. کشورهای مختلف آسیایی، فرهنگ و آداب و رسوم متفاوت و جالب توجهی دارند. به همین دلیل این کشورها مقاصد گردشگری محبوبی در سراسر دنیا هستند. اما در این بین، اماکنی نیز هستند که در عین زیبایی، از چشم گردشگران دور مانده اند و مانند سایر مقاصد گردشگری، شلوغ نیستند. در این مقاله با چند نمونه از این مکان های دیدنی در آسیا آشنا می شویم. با خبرنگاران همراه باشید.

دیدنی های دنج و مخفی در کشورهای آسیایی

اگر دوست دارید سفری آرام به گوشه ای خلوت از این کره خاکی داشته باشید، اگر کشورهای آسیایی را برای سفر انتخاب کرده اید و نگران ازدحام گردشگران در مقصد مورد نظر خود هستید و اگر سکوت و آرامش را به شلوغی ترجیح می دهید، این فهرست می تواند به شما در انتخاب مقصد گردشگری آسیایی مناسب کمک کند.

شهر کپ (Kep)، کامبوج

سواحل کپ درست شبیه به سواحل تایلند است، البته قبل از این که پای گردشگران به آن جا برسد. این شهر یکی از آخرین شهرهای ساحلی در جنوب شرقی آسیا است که می توانید در محیط دنج و آرام آن تعطیلات را بگذرانید و از تماشای غروب های نفسگیر و معماری متفاوت کپ لذت ببرید. در این شهر از شلوغی و ازدحام خبری نیست.

یکی از کارهایی که انجام آن را در کپ از قلم نیاندازید قدم زدن تا بازار محصولات دریایی است؛ جایی که ماهی گیران صیدهای تازه خود را برای فروش ارائه می کنند. می توانید همان جا محصولات دریایی خریداری کرده، بپزید و تازه تازه نوش جان کنید.

Vieng Xai، لائوس

Vieng Xai یکی از مقاصد گردشگری دیدنی در لائوس است که معمولا نادیده گرفته می شود و گردشگران به بازدید از لوآنگ پرابانگ (Luang Prabang) و ونگ وینگ (Vang Vieng) تمایل بیشتری نشان می دهند. اینجا بهترین مکان برای آشنایی با تاریخ مدرن این کشور است. همچنین می توانید از غارهایی بازدید کنید که زمان جنگ ویتنام، مرکز فرماندهی نیروهای چریکی کمونیست لائوس بود.

می توانید از تورهای همراه با راهنما برای بازدید از شهر پنهان غارها که زمانی پناهگاهی در برابر بمباران بوده و پادگان ها، بیمارستان ها و خانه سابق سوفانووونگ (Souphanouvong)، مشهور به شاهزاده سرخ دیدن کنید.

گیلی منو (Gili Meno)، جزایر گیلی، اندونزی

این جزیره یکی از آرام ترین جزایر در میان سه جزیره گیلی است. برق و آب آشامیدنی آن به مقدار محدود از طریق لومبوک (Lombok) تامین می شود. با وجود این شرایط، شاید فکر کنید این جزیره جای مناسبی برای اقامت نیست اما دیدن مزارع زیبای نارگیل و کالسکه ها خالی از لطف نیست.

از سایر جاذبه های گردشگری جذاب این جزیره می توان آب های اطراف آن را نام برد که با داشتن مرجان ها، لاکپشت های دریایی و ماهی های دیدنی و عجیب، مکان بسیار مناسبی برای غواصی و ورزش های آبی هستند.

ایالت صباح، جزیره بورنئوی مالزی

هیچ دو مسافری در سفر به ایالت صباح مالزی، دو تجربه کاملا یکسان ندارند. این ایالت دیدنی، ترکیبی از فعالیت های گوناگون تفریحی را در اختیار گردشگران می گذارد. از غواصی در اعماق دریا گرفته تا لذت بردن از راستاهای کوهنوردی؛ در همه این تفریحات می توانید از تنوع بی نظیر و تضاد موجود در حیات وحش و طبیعت صباح لذت ببرید.

علاوه بر این ها، صباح یکی از متنوع ترین ایالت های مالزی از نظر تنوع فرهنگی است. غذاهای محلی لذیذ، سنت های بومی متنوع و گویش های محلی جالب و متفاوت همه از تجربیات ناب سفر به صباح هستند.

کوه کینبالو (Mount Kinabalu) در ایالت صباح با 4095 متر ارتفاع از سطح دریا، علف زارهای کوهستانی سرسبز و منظره نفس گیر طلوع آفتاب، چشم انتظار گردشگران است.

پنجاب، هند

در سفر به این منطقه می توانید مشهورترین غذاهای هندی را امتحان کنید و دلی از عزا در بیاورید. بیشتر غذاهای مشهور هندی متعلق به این منطقه هستند و در پنجاب اصیل ترین غذاهای هندی را امتحان خواهید کرد. لذیذترین مرغ تندوری، چیکن تِکه مَصالِح (tikka masala) و سمبوسه دنیا در پنجاب یافت می شوند. علاوه بر غذاهای مشهور، این منطقه مقصد گردشگری رمزآلودی برای گردشگران دنیا است.

علاوه بر جشن های متعدد، پنجاب تاریخی غنی در دین سیک و هندوئیسم دارد. در این منطقه می توانید از معبد ماتا و معبد طلایی بازدید کنید.

Y Ty، ویتنام

این منطقه بر بالای بلندترین فلات ویتنام واقع شده و مناظر شگفت انگیزی از کوه های سر به فلک کشیده و پوشیده در ابر و مزارع زردرنگ برنج، به نمایش می گذارد. اگر می خواهید زندگی روستایی در ویتنام را تجربه کنید و در عین حال دوست ندارید از مرکز توریستی ساپا (Sapa) دور شوید، این منطقه بهترین گزینه است.

در بازار این منطقه می توانید با اهالی معاشرت کنید و زندگی محلی آن ها را از نزدیک ببینید. در این بازار، قبایل بومیِ اطراف، صنایع دستی سنتی و محصولات کشاورزی شان را برای فروش عرضه می کنند.

پیندایا (Pindaya)، میانمار

این منطقه که بر فراز تپه های ایالت شان (Shan) میانمار واقع شده، چشم اندازهای دیدنی و رنگارنگی از ترکیب جنگل ها و مزارع دارد. زمانی که مشغول گشت و گذار و قدم زدن در یک غار نیستید یا مشتاقانه به دریاچه زیبای Pone Ta Lote خیره نشده اید می توانید از روستاییان ماهر و باتجربه، ساخت صنایع دستی متعدد مثل بامبو، سفال و کاردستی های کاغذی را یاد بگیرید.

زیارتگاه Shwe Oo Min افسانه ای، یک غار عظیم سنگ آهکی است که بیش از 8000 مجسمه بودا را در خود جای داده است. دیدن این غار را در سفر به پیندایا فراموش نکنید.

کندی (Kandy)، سری لانکا

کندی با عنوان پایتخت فرهنگی سری لانکا شناخته می شود و در کنار زیبایی طبیعت، شلوغی زندگی شهری را هم دارد. شاخه های درختان نخل که در کنار ساختمان های قدیمی پیچ وتاب می خورند، منظره ای آشنا در کندی هستند. در این جا می توانید در چند روز همه چیز را درباره سری لانکا یاد بگیرید؛ از پایکوبی های سنتی گرفته تا پختن غذاهای لذیذ محلی.

در استادیوم Asgiriya، می توانید در یک مسابقه کریکت شرکت کنید.

شیکوکو (Shikoku)، ژاپن

شیکوکو یکی از چهار جزیره بزرگ ژاپن است که البته کمتر از بقیه مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. در این جزیره از خوردن تازه ترین سوپ اودون (udon) و مرکبات لذت خواهید برد. قصرهای قدیمی، راستاهای کوه نوردی ناهموار و رودخانه هایی که مناسب قایق سواری و رودگردی هستند، از دیگر جاذبه های این جزیره به شمار می روند.

پارک ملی Gorkhi-Terelj، مغولستان

پس از طی راستا یک ونیم ساعته از اولان باتور (Ulaanbaatar) به این پارک ملی می رسید که مکانی بسیار مناسب برای استراحت و فرار از شلوغی و ازدحام زندگی در پایتخت است. در این منطقه، کوچ نشینان مغولی با غذاهای تازه خانگی و محلی از شما پذیرایی می کنند و می توانید از تورهای همراه با راهنما برای بازدید از جاذبه های گردشگری اطراف استفاده کنید. در این پارک ملی از صخره های مختلف از جمله صخره لاکپشت و صخره پیرمرد کتاب خوان، دیدن کنید.

بوسان (Busan)، کره جنوبی

دومین شهر بزرگ کره جنوبی هر آنچه که از سفر به این کشور انتظار دارید در اختیار شما می گذارد. سواحل زیبا، فروشگاه های مد، اسپاهای سنتی و غذاهای لذیذ محلی. در سفر به بوسان حتما باربیکیوی محلی و ساشیمی (sashimi) تازه را از بازار محصولات دریایی Jagalchi امتحان کنید.

در این شهر می توانید از مجموعه های چشمه های آب گرم و اسپاهای سلامتی استفاده کنید.

جزیره Jomalig، فیلیپین

این جزیره درست شبیه به 40 سال قبل جزیره بوراکای (Boracay) است؛ زمانی که بکر و توسعه نیافته بود و برای دوستداران اقامت در محیط آرام، گزینه مناسبی بود. رسیدن به این جزیره نیز با ماجراجویی همراه است و نیازمند سفری پنج ساعته با قایق است اما نتیجه ای که حاصل می شود بی نظیر است. در این جزیره از سواحل طلایی و آب های کریستالی آرام لذت خواهید برد. یکی از تفریحات محبوب در این جزیره، آفتاب دریافت در ساحل Salibungot است.

منبع: کجارو / thrillist.com

به "دیدنی های دنج و مخفی در کشورهای آسیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های دنج و مخفی در کشورهای آسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید