قاسمی: نصف بودجه فدراسیون دو و میدانی صرف حدادی و تفتیان می شود

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، دونده سرعتی کشورمان گفت: بودجه فدراسیون دوومیدانی 5 میلیارد تومان است که نصف بیشتر آن صرف احسان حدادی و حسن تفتیان می شود

قاسمی: نصف بودجه فدراسیون دو و میدانی صرف حدادی و تفتیان می شود

رضا قاسمی دونده سرعتی کشورمان در گفت و گو با ، درباره کسب مقام اول ماده 60 متر مسابقات بین المللی دوومیدانی داخل سالن جام فجر اظهار کرد: این مسابقات برای انتخابی داخل سالن قهرمانی آسیا برگزار گشت که به نظرم این رقابت ها خیلی دیر انجام شد. حدود یک ماه دیگر مسابقات آسیایی را در پیش داریم. رکورد بالایی برای کسب سهمیه مسابقات داخل سالن آسیا گذاشتند که این ورودی نزدیک به سهمیه جهانی است. البته خدا را شکر که 4 صدم با کسب ورودی انتخابی تیم ملی فاصله دارم و رکورد خوبی زدم. من در سالن تمرین نکرده بودم. اصفهان سالنی برای تمرین نداشتیم و در فضای باز آماده این مسابقات شدم.

قاسمی درباره اینکه کیفیت مسابقات بین المللی داخل سالن آسیا چطور بود، گفت: مسابقات از لحاظ کیفی خوب بود و همه رقبا به غیر از حسن تفتیان در این رقابت ها حضور داشتند. البته برخی از رقبای خارجی ام هم در این مسابقات حضور نداشتند.

قاسمی درباره اینکه چرا دوومیدانی کشورمان از کشور قطر باید عقب بیافتد، اظهار کرد: نبود سرمایه و بودجه اندک فدراسیون دوومیدانی باعث عقب ماندن ما از سایر کشور ها شده است. به نظرم بودجه فدراسیون دوومیدانی 5 میلیارد تومان است که نصف بیشتر آن صرف احسان حدادی و حسن تفتیان می شود و مابقی آن به 24 ماده اختصاص دارد.

فقط 4 صدم با حد نصاب ورودی آسیا فاصله دارم

دونده سرعتی کشورمان درباره اینکه از رکورد خود راضی بوده است یا خیر، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه سالن تمرین نداشتیم و در فضای آزاد و سرد اصفهان تمرین کردیم، اما رکورد قابل قبولی را ثبت کردم. من نزدیک به رکورد تیم ملی هستم و 4 صدم با حد نصاب ورودی فاصله دارم. من 5 دوره در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردم که 4 دوره قهرمان شدم و یک دوره با بدشانسی مقام چهارم را به دست آوردم.

او درباره گلایه اش از ورزش دوومیدانی و چقدر امیدوار به کسب سهمیه المپیک است، شرح داد: امیدوارم در فاصله 20 روز به مسابقات قهرمانی آسیا اردو های خوبی برگزار شود تا بتوانیم در این مسابقات مدال بگیریم. کسب سهمیه المپیک بستگی به اردو هایی دارد که فدراسیون دوومیدانی برای ما برنامه ریزی کند. امیدوارم که سهمیه المپیک کسب کنم.

قاسمی درباره اینکه مسابقات بین المللی دوومیدانی قرار بود در لرستان برگزار شود و به تهران منتقل شد، گفت: خیلی خوب شد این مسابقات به تهران منتقل شد. تهران سالن خوبی دارد و از لحاظ رفت و آمد برای دوومیدانی کاران راحت تر است. مسابقات قهرمانی آسیا در سالن سرپوشیده ورزشگاه آفتاب انقلاب برگزار گشت.

دونده سرعتی کشورمان درباره اینکه گفته بود در ورزشگاه آفتاب انقلاب نمی شود رکورد خوبی زد، خاطرنشان کرد: فضای آزاد ورزشگاه آفتاب انقلاب باد منفی دارد و نمی توانیم رکورد خوبی بزنیم، اما سالن سرپوشیده اش بهترین سالن است.

قاسمی درباره اینکه خیلی از ورزشکاران اردو و مربی خارجی دارند، شرح داد: من به اردوی داخلی هم راضی هستم در صورتی که این اردو را برنامه ریزی کنند. من مربی دارم و از عملکرد مربی ام راضی هستم. برگزاری اردو ها و مسابقات خوب باعث می شود که سهیمه المپیک بگیرم.

او درباره اینکه خیلی از دوومیدانی کاران با هزینه شخصی تمرین می کنند، گفت: من هم با هزینه شخصی تمرین می کنم و 2 سال است که به اردویی دعوت نشده ام. مسئولان دوومیدانی حمایتی از ورزشکاران نمی کنند.

رئیس فدراسیون باید از جنس دوومیدانی باشد

دونده سرعتی کشورمان درباره نامشخص بودن شرایط ریاست فدراسیون دوومیدانی، خاطرنشان کرد: صددرصد این موضوع به تیم ملی لطمه می زند و هر چه سریعتر باید رئیس فدراسیون از جنس دوومیدانی انتخاب شود. رئیس جدید باید دوومیدانی کار باشد.

او درباره اینکه دوومیدانی چه نتایجی در مسابقات جهانی و المپیک کسب می کند گفت: به نظرم با توجه شرایط موجود نتایج خوبی نمی گیریم.

قاسمی درباره اینکه طلبش را از تیم دوومیدانی استقلال دریافت کرده یا خیر، خاطرنشان کرد: مسئولان قول داده بودند که بخشی از طلبم را پرداخت کنند، اما تا به امروز این کار را نکرده اند.

دونده سرعتی کشورمان درباره شرایط تیم دوومیدانی سپاهان گفت: خدا را شکر که با تیم بزرگی در مسابقات انتخابی قهرمانی آسیا شرکت کرده ام. حضور سپاهان کمک بزرگی به دوومیدانی می کند.

او درباره اینکه چه عواملی باعث شده که خیلی از ورزشکاران به کشور های دیگر مهاجرت کنند، گفت: شرایطم سخت است، اما من عرق و تعصب به کشورم دارم و از اینجا نمی روم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "قاسمی: نصف بودجه فدراسیون دو و میدانی صرف حدادی و تفتیان می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاسمی: نصف بودجه فدراسیون دو و میدانی صرف حدادی و تفتیان می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید