مکان های دیدنی کرمانشاه

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، استان کرمانشاه از استان های غربی کشور محسوب می گردد. شرایط آب و هوایی این استان در فصل بهار و تابستان بی نظیر است. شما می توانید با بازدید از منطقه ها گردشگری این استان با فرهنگ غنی آن آشنا شوید. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

مکان های دیدنی کرمانشاه

مجموعه تاریخی استان کرمانشاه

مجموعه تاریخی بیستون در 30 کیلومتری شهر کرمانشاه واقع شده است. این مجموعه به علت داشتن شرایط آب و هوایی بسیار مطلوب و همینطور قرار گرفتن بر سر راه ابریشم سبب شد تا بسیاری از پادشاهان و همینطور فرمانروایان به آن توجه داشته باشند. یادگاری های بی بدیلی که در دل دامنه این کوه واقع شده است بسیار زیبا و شگفت انگیز است. بلیط تهران استانبول

در این منطقه تاریخی حدود 28 اثر ثبت شده است که می توانید بیش از 150 اثر تاریخی را مورد بازدید قرار دهید.

قطعاً در کتاب های تاریخی مجسمه هرکول بارها به گوشتان خورده است. این تندیس تراشیده از سنگ است و به دوران سلوکی باز می گردد.

پل خسرو از دسته منطقه ها تماشای در سراب بیستون است که بازدید از آن تنها یک ساعت زمان احتیاج دارد. بازدید از این منطقه بسیار بی نظیر است. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

منطقه ها تماشای استان کرمانشاه

کاروانسرای صفوی از منطقه ها بسیار تماشای و زیبا در کرمانشاه محسوب می گردد. این کاروانسرا هم اکنون به هتل لاله بیستون تغییر نموده و به فرم چهار ایوانی تبدیل شده است.

طاق بستان از دیگر تماشای های کرمانشاه است، طاق بستان مجموعه ای از سنگ نگاره ها و همینطور سنگ نوشته های دوره ساسانی است و در بخش شمال غربی شهر کرمانشاه قرار گرفته است.

در این مجموعه ارزش هنری و تاریخی بسیار زیادی دیده می گردد و به طور کلی شامل دو طاق عظیم و کوچک است. وجود کوه و چشمه های مختلف دورتادور این مکان سبب شده است که به یک تفرجگاه بسیار مفرح تبدیل گردد. به شما پیشنهاد می کنیم از این منطقه زیبا تماشا کنید.

در بخش شمال غربی این منطقه پارک کوهستان واقع شده است که شما می توانید از زیبایی های آن شگفت زده شوید، رستوران های سنتی این منطقه بی نظیر است و می توانید از طعم دنده کباب های معروف آن لذت ببرید.

پارک کوهستان در ارتفاعات واقع شده است و بازدید از آن در ساعات اولیه شب به علت سیستم های نورپردازی بسیار قدرتمند می تواند بسیار لذت بخش باشد. بلیط هواپیما تهران مشهد

منظره ها طبیعی کرمانشاه

غار دو اشکفت فرصت بسیار مناسبی برای کوهنوردی است، شما می توانید از این غار به تماشای منظره ها بنشینید، غار دو اشکفت در بخش شمال شهر کرمانشاه و در دامنه کوه میوله واقع شده است. از این بخش تماشا پارک کوهستان بسیار لذتبخش است.ارتفاع این غار در حدود 1600 متر از سطح دریا است. این مکان باستانی دارای دو غار در کنار هم است و در ارتفاع 300 متری از سطح دشت محسوب می گردد.

معبد آناهیتا از دیگر تماشای های استان کرمانشاه است این معبد تاریخی به دوره اشکانی و ساسانی باز می گردد. آناهیتا به فرشته آب مشهور است. عظیمترین سنگ بناهای ایران در این منطقه واقع شده است. این بنا در راستا همدان به کرمانشاه واقع شده است. خرید بلیط هواپیما

در سفر به این شهر زیبا بازدید از طاق گرا بسیار لذت بخش است، این طاق در کنار راه باستانی سنگ فرش واقع شده است، برای تماشا این بنا باید از راستای با شیب به سمت پایین حرکت کنید. این اثر حدود 200 متر پس از ایست بازرسی معروف پاتاق قرار گرفته است.

مشهورترین تماشای های کرمانشاه

سرآب نیلوفر از مجموعه های طبیعی و تفریحی محسوب می گردد که مملو از گل های نیلوفر است. از این مجموعه می توانید در فصل های گرم سال تماشا کنید. مجموعه های رفاهی مورد احتیاج برای گردشگران در این بخش واقع شده است و برای فرزندان شما لحظات دلنشینی فراهم خواهد نمود.

سرآب نیلوفر در 30 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه قرار گرفته است.

غار قوری قلعه در 87 کیلومتری شهر کرمانشاه و در دامنه کوه شاهو واقع شده است. این غار عظیمترین غار آبی خاورمیانه بوده و حدود 12 کیلومتر طول دارد. دمای این غار همواره ثابت است. مجله گردشگری وبلاگ عینکی باهوش

منبع: مجله دور و نزدیک

به "مکان های دیدنی کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های دیدنی کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید