نوبخت: دولت سعی دارد برای رشد مالی از همه منابع خارجی استفاده کند

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، رییس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر این که استفاده از منابع خارجی برای احداث و توسعه طرح ها خلاف قانون نیست، گفت: مجلس شورای اسلامی، دولت را در قانون برنامه ششم توسعه مکلف نموده تا از منابع خارجی برای توسعه و احداث طرح های عمرانی استفاده کند.

نوبخت: دولت سعی دارد برای رشد مالی از همه منابع خارجی استفاده کند

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه 29 بهمن ماه) مجلس در جریان آنالیز تبصره 3 لایحه بودجه 1398 در مخالفت با حذف بند مربوط به مشخص سقف جذب تسهیلات خارجی (فاینانس)، بیان نمود: ما اجازه داریم برای اجرای طرح ها از منابع خارجی استفاده کنیم و این امر با استقلال ما تضادی ندارد. در قانون برنامه ششم توسعه، مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف نموده است تا 65 میلیارد دلار از منابع خارجی برای توسعه طرح ها استفاده کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه توضیح داد: استفاده از فاینانس برای احداث و توسعه طرح ها در قانون برنامه ششم توسعه آمده است و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است. این که مطرح می گردد چقدر از منابع خارجی برای پیشرفت طرح ها و پروژه ها در سال گذشته استفاده شده است بنده دستور می دهم لیست آن را تا آخر امروز در اختیار نمایندگان قرار دهند. سال جاری نیز ما از 65 میلیارد دلاری که در قانون برنامه به دولت اجازه داده شده برای توسعه و احداث طرح ها از فاینانس استفاده کند ما سقف 30 میلیارد دلار در نظر گرفته ایم.

نوبخت در ادامه تاکید نمود: از سوی دیگر برای اجرایی شدن فاینانس ها باید مراحلی طی گردد و گاهی یکسال طول می کشد تا سقف مجوز گرفته شده عملی گردد. آنگاه ما نمی توانیم در بودجه سال بعد بگوییم که فاینانس های سال گذشته نباید در نظر گرفته گردد، چرا که ما براساس مجوزی که مجلس شورای اسلامی به ما داده با طرف های خارجی صحبت نموده ایم و شرایط پس از مدتی فراهم شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: دولت براساس قانون برای رشد مالی خود سعی دارد از همه منابع خارجی استفاده کند. سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه نیز این را از ما می طلبد.

منبع: همشهری آنلاین

به "نوبخت: دولت سعی دارد برای رشد مالی از همه منابع خارجی استفاده کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوبخت: دولت سعی دارد برای رشد مالی از همه منابع خارجی استفاده کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید