نگاه پدرانه فدراسیون چهار هفته به اراک فرصت داد!

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، پس از گذشت چهار هفته از رقابت های لیگ برتر والیبال، کمیته رویدادها و مسابقات خبر از حذف دوباره تیم شهروند اراک از جدول مسابقات داد. تیم شهروند اراک یک بار پیش از آغاز رقابت ها از جدول مسابقات کنار گذاشته شد. بار دوم تیم شهرداری قزوین از جدول مسابقات کنار رفت و مجدداً تیم شهروند اراک جایگزین شد و لیگ 14 تیمی شد. اما در فاصله دو روز به آغاز مسابقات فدراسیون خبر از حضور دوباره تیم شهرداری قزوین به رقابت ها داد تا لیگ برتر 15 تیمی گردد.

نگاه پدرانه فدراسیون چهار هفته به اراک فرصت داد!

افزایش تعداد تیم ها بر خلاف آئین نامه مسابقات بود اما فدراسیون والیبال با شعار حمایت از جوانان و رونق والیبال در سایر استان ها پای روی آئین نامه قانونی گذاشت و این کار را انجام داد. شعاری که البته در گرو تعهدات اقتصادی تیم ها به فدراسیون بود چرا که حال پس از گذشت پنج هفته از مسابقات تیم شهروند اراک از جدول مسابقات کنار گذاشته شد.

شهرام عظیمی در مصاحبه با وبلاگ عینکی باهوش درباره حذف تیم شهروند اراک از رقابت های لیگ برتر والیبال گفت: کوشش های بسیاری برای حفظ سهمیه اراک در لیگ برتر صورت گرفت. استان مرکزی باید از جوانانی که به والیبال علاقه مند هستند، حمایت می کرد. این اتفاق نیز رخ داد. مدیرکل استان تعهداتی به فدراسیون داشت که متأسفانه از عهده این تعهدات برنیامد و در نهایت با اعلام مدیرکل این تیم از جدول مسابقات کنار گذاشته شد.

سرپرست کمیته رویدادها و مسابقات والیبال در پاسخ به این سوال که مگر نگاه فدراسیون حمایت از بازیکنان جوان نبود، پس چرا تیم را به دلیل عدم تعهدات اقتصادی حفظ نکرد؟ گفت: تمام کوشش فدراسیون و داورزنی به عنوان رئیس فدراسیون، حفظ تیم شهروند اراک بود اگر این تیم 4 هفته در مسابقات لیگ حضور داشت فقط به خاطر تفکر یاری و نگاه پدرانه به والیبال بود وگرنه اگر می خواستیم قانونی عمل کنیم باید از ابتدا تیم در مسابقات حضور پیدا نمی کرد.

وی در واکنش به این سوال که رفت و آمدهای مداوم تیم ها در رقابت های لیگ برتر در شأن والیبال ایران نیست و نشان می دهد فدراسیون والیبال بیشتر به فکر منافع اقتصادی خودش است تا شعار حمایتی از جوانان؟ گفت: ظاهراً شما متوجه عرایض بنده نیستید. زمانی که خود استان نمی خواهد تیم را ساپورت کند، چه کاری از دست ما بر می آید. هزینه رفت و برگشت تیم را هم فدراسیون بدهد؟ آیا تیم داری حرفه ای این گونه است!؟

عظیمی در پاسخ به این سوال که منتقدان به افزایش تعداد تیم ها بر این باور بودند که بعضی از تیم ها توانایی حضور در لیگ برتر را ندارند و نباید در مسابقات حضور داشته باشند اما فدراسیون با شعار حمایت از جوانان این کار را انجام داد؟ گفت: این تیم سهمیه لیگ برتر داشت و ما نمی توانستیم براساس دانسته های ذهنی، تیمی را حذف کنیم اما وقتی خودشان به این نتیجه رسیدند طبیعی است که از جدول مسابقات کنار گذاشته شوند. 4 هفته حضورشان در لیگ نیز به خاطر نگاه حمایتی و توسعه ای فدراسیون والیبال بود. اگر شما به دنبال واقعیت والیبال هستید، واقعیت همین هایی است که می گویم. اگر دنبال حواشی هستید، خودتان می دانید.

وی در خاتمه درباره مشمول بودن امین اسماعیل نژاد اعلام نمود: این بازیکن مشمول نیست و برای انتشار اسناد باید به فدراسیون مراجعه کند.

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، پاسخ های متناقض شهرام عظیمی، سرپرست کمیته رویدادها و مسابقات در واکنش به سوال ها جای تأمل دارد. عظیمی در بخشی از صحبت ها عنوان نمود تیمی که سهمیه لیگ برتر دارد را نمی توانستیم حذف کنیم در حالیکه پیش از شروع مسابقات یک بار تیم شهروند اراک از گردونه مسابقات کنار گذاشته شده بود چرا که تعهدات اقتصادی را عمل نکرد. این دومین بار است که تیم شهروند اراک از گردونه مسابقات کنار می رود و نشان می دهد شعارهای حمایتی فدراسیون از جوانان و توسعه رونق والیبال در استان ها فقط در گرو پرداخت به موقع تعهدات اقتصادی فدراسیون است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نگاه پدرانه فدراسیون چهار هفته به اراک فرصت داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه پدرانه فدراسیون چهار هفته به اراک فرصت داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید