وان پلاس 10 پرو یا ویوو X70 پرو پلاس

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، وان پلاس اخیراً یکی از خیره کننده ترین پرچم داران سال بنام OnePlus 10 Pro را ارائه نموده است، این دستگاه همکاری با Hasselblad را مجدداً تأیید می نماید و در صورتی که ویژگی عدم مقاومت در برابر آب را کنار بگذاریم، یکی از برترین پرچمداران خواهد بود و سال جاری رقبای زیادی خواهد داشت. در ادامه به مقایسه این پرچمدار با Vivo X70 Pro Plus می پردازیم.

وان پلاس 10 پرو یا ویوو X70 پرو پلاس

طراحی

هر دو شرکت توجه زیادی به طراحی جدیدترین پرچمداران خود داشتند. Vivo X70 Pro Plus دارای ابعاد بزرگ و بعلاوه کیفیت ساخت بیشتری است. بدنه این گوشی از رنگ ها و مواد مختلفی ساخته شده است. شما می توانید بدنه شیشه ای و یا چرمی را برای گوشی خود انتخاب کنید که قطعاً از نظر زیبایی شناسی یکی از چشمگیرترین گوشی ها است. علاوه بر این ویوو Vivo X70 Pro Plus، برخلاف OnePlus 10 Pro، ضد آب و ضد گرد و غبار با گواهی IP68 می باشد.

صفحه نمایش

مشخصات صفحه نمایش هر دو گوشی بسیار شبیه به هم است، تنها مزیت OnePlus 10 Pro فناوری LTPO 2.0 است که مصرف انرژی حاصل از پنل را کاهش می دهد. اما در سایر ویژگی های صفحه نمایش این دستگاه ها تفاوت زیادی ندارند. آن ها دارای دو پنل AMOLED با وضوح 1440 پیکسل +Quad HD ، حداکثر یک میلیارد رنگ، نرخ تازه سازی تا 120 هرتز، گواهی +HDR10، و بعلاوه یک حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش هستند. هر دو گوشی دارای بلندگو های استریو برای یک تجربه صوتی عالی هستند.

مشخصات و نرم افزار

OnePlus 10 Pro به لطف چیپست برتر خود می تواند عملکرد بالاتری نسبت به Vivo X70 Pro Plus ارائه دهد: تراشه موبایل اسنپدراگون 8 نسل 1 در واقع برترین تراشه کوالکام است که با حداکثر فرکانس 3 گیگاهرتز کار می نماید. OnePlus 10 Pro با حداکثر 12 گیگابایت رم LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه داخلی (UFS 3.1) جفت شده است. شما می توانید گوشی Vivo X70 Pro Plus را با حداکثر حافظه داخلی 512 گیگابایت و همان میزان رم دریافت کنید، اما پردازنده آن نسبت به وان پلاس ضعیف تر است.

پردازنده گوشی ویوو اسنپدراگون 888 پلاس می باشد. این تراشه یک ارتقاء جزئی از از اسنپدراگون 888 است. این تراشه برترین چیپست کوالکام بعد از اسنپدراگون 8 نسل 1 می باشد. در حالی که پرچمدار OnePlus با اندروید 12 عرضه می گردد، Vivo one از اندروید 11 استفاده می نماید اما می توان آن را به روز کرد.

دوربین

پیشرفته ترین دوربین این مقایسه مربوط به Vivo X70 Pro Plus می باشد که یکی از چشمگیرترین دوربین های گوشی های موجود است و با پرچمداران سامسونگ و اپل رقابت می نماید. این دوربین دارای سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم کانونی روشن f/1.6 و گیمبال OIS، دوربین پریسکوپ 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابر، سنسور تله فوتو 12 مگاپیکسلی برای پرتره با زوم اپتیکال 2 برابر و دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی با OIS می باشد. دوربین ها دارای Zeiss optics هستند و از فیلمبرداری 8K پشتیبانی می نمایند. OnePlus 10 Pro هم دارای دوربین شگفت انگیزی است، اما نمی تواند با Vivo X70 Pro Plus رقابت کند.

باتری

OnePlus 10 Pro به لطف باتری بزرگتر 5000 میلی آمپر ساعتی و اجزای کارآمدتر (نمایشگر LTPO 2.0 و چیپست 4 نانومتری) عمر باتری بیشتری نسبت به Vivo X70 Pro Plus دارد. این گوشی دارای فناوری شارژ سیمی سریعتر (80 وات) است.

قیمت

قیمت اولیه Vivo X70 Pro Plus در چین تقریباً 720 یورو (825 دلار) می باشد، در حالی که قیمت OnePlus 10 Pro از 650 یورو (745 دلار) آغاز می گردد. پرچمدار OnePlus چیپست برتر و باتری بزرگتری ارائه می دهد، اما Vivo X70 Pro Plus بدلیل دوربین های شگفت انگیزش از جمله سنسور پریسکوپ و بدنه ضد آب دستگاه جالب تری به نظر می رسد. اگر دوربین گوشی بهتری می خواهید، به سراغ X70 Pro Plus بروید، اما OP10 Pro گزینه بهتری برای گیمر ها و کاربران حرفه ای است.

مزایا و معایب دو گوشی Vivo X70 Pro Plus و OnePlus 10 Pro

OnePlus 10 Pro

مزایا:

سخت افزار برتر

شارژ سریعتر

باتری بزرگتر

معایب:

ضد آب نبودن

Vivo X70 Pro Plus

مزایا:

ضدآب

دوربین های عقب بهتر

صفحه نمایش گسترده تر

تا 512 گیگابایت حافظه داخلی

معایب:

سخت افزار ضعیف

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

به "وان پلاس 10 پرو یا ویوو X70 پرو پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وان پلاس 10 پرو یا ویوو X70 پرو پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید