گلکسی نوت 10 و آیفون 11 پیشرو بودن هواوی را اثبات می نمایند

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، اپل و سامسونگ طی سال های متمادی پیشرو صنعت گوشی های هوشمند بوده اند. این دو شرکت مسئول بعضی از بزرگ ترین ترندهای این حوزه هستند و در نهایت برای روند کلی نوآوری در حدود یک دهه گذشته نقش مهمی ایفا نموده اند. اما حالا، این دو شرکت با رقیب قدری به نام هواوی روبرو شده اند که از همه لحاظ حرف های زیادی برای گفتن دارد.

گلکسی نوت 10 و آیفون 11 پیشرو بودن هواوی را اثبات می نمایند

همین چند سال قبل، پرچم داران هواوی هیچ شباهتی به پرچم داران فعلی این شرکت نداشتند. بسیاری از کاربران و کارشناسان از این گوشی ها صرفا به عنوان نمونه های کپی ارزان قیمت محصولات اپل یا سامسونگ یاد می کردند. اما با معرفی هواوی P20 پرو در اوایل 2018، هواوی نشان داد که برای حضور مؤثر در بازار پرچم داران بسیار جدی است.

از آن موقع، هواوی توانسته به پیشرو بعضی از حوزه های صنعت گوشی های هوشمند بدل شود. این شرکت برای انواع سلیقه ها و بودجه ها گوشی های متنوعی روانه بازار می نماید. در این میان، قصد داریم بگوییم که هم گلکسی نوت 10 و همآیفون 11 شاید بهترین مثال ها برای اثبات قدرت فزاینده هواوی در این بازار باشند.

دوربین های بیشتر برای رقابت با هواوی

اگرچه دوربین دوگانه به لطف عرضه ال جی G5 و آیفون 7 پلاس از سال 2016 مورد توجه کاربران زیادی نهاده شد، ولی می توان گفت که بعد از معرفی گلکسی نوت 8 در اواسط 2017، این چینش به محبوبیت بیشتری رسید. اما فقط چند ماه بعد، دوربین دوگانه دیگر قابلیت جذابی محسوب نمی شد.

در مارس 2018، هواوی P20 پرو معرفی گردید که اولین گوشی مجهز به دوربین سه گانه محسوب می شود. این پرچم دار خیلی سریع مورد توجه گسترده ای نهاده شد و سامسونگ هم در یک واکنش عجولانه، تصمیم گرفت اولین گوشی مجهز به دوربین چهارگانه یعنی گلکسی A9 را روانه بازار کند که البته دوربین آن اصلا حرفی برای گفتن ندارد؛ در نهایت سامسونگ برای گلکسی اس 10 خود به بهره گیری از دوربین سه گانه بسنده کرد. حالا، سامسونگ میخواهد برای مدل بزرگ تر گلکسی نوت 10 از دوربین چهارگانه استفاده کند که بخشی از این موضوع به رقابت بین این دو شرکت برمی شود.

البته باید اذعان کنیم که سخت افزار دوربین گوشی های سامسونگ در هر صورت دیر یا زود به همین سمت حرکت می کردند. اما اشتیاق هواوی برای نوآوری رقابت بین شرکت ها را داغ تر نموده و در نهایت کاربران هم از مزایای این رقابت ها بهره می برند. برای ثابت کردن تاثیر هواوی، می توانیم به آیفون 11 هم اشاره کنیم.

اگرچه اپل گجت های فوق العاده ای را روانه بازار نموده، ولی در خصوص بهره گیری از تکنولوژی های جدید بسیار محافظه کارانه عمل می نماید. این کمپانی تا حد ممکن از طراحی ها و قابلیت های موجود استفاده می نماید اما حالا یک سال بعد از اقدام هواوی، این کمپانی آمریکایی هم تصمیم گرفته برای آیفون های رده بالا یک دوربین جدید به ماژول مربوطه اضافه کند.

بهره گیری از حالت شب دوربین

حالت شب یا Night Mode هم یکی دیگر از ترندهایی است که هواوی با معرفی P20 پرو آن را شروع کرد. این کمپانی قبلا برای بهبود کیفیت عکس در محیط های کم نور، از سنسور سیاه وسفید برای ثبت جزییات بیشتر استفاده می کرد اما قابلیت نرم افزاری حالت شب امکانات جذاب تری را برای این گوشی ها به ارمغان آورد. بار دیگر باید بگوییم که این تکنولوژی دیر یا زود توسط دیگر شرکت ها ارائه می شد اما این هواوی بود که در اوایل 2018 برای نخستین بار آن را عملی کرد و بار دیگر پیشرو بودن خود را ثابت کرد.

قابلیت Night Sight گوگل 8 ماه بعد معرفی گردید و سامسونگ همچنان در حال کوشش برای عرضه رقیب مناسبی برای این ویژگی است. در این میان، متأسفانه اپل هنوز چنین قابلیتی را معرفی ننموده است ولی ظاهرا همراه با آیفون 11 از این مشخصه پرده برداری می شود؛ 18 ماه بعد از معرفی آن توسط هواوی.

هواوی سال گذشته ماژول مربع شکل آیفون 11 را به کار گرفت

هواوی مطمئنا مخترع ماژول مربع شکل دوربین محسوب نمی شود اما اولین شرکت مهمی بود که دوربین سه گانه را در چنین ماژولی تعبیه کرد. این کمپانی هیچ وقت دلیل این کار را شرح نداد ولی با توجه به استقبال آیفون 11 وپیکسل 4، ظاهرا این نوع چینش برای کیفیت عکس برداری تأثیر بسزایی دارد.

بعضی از کاربران اپل و گوگل را به کپی برداری از هواوی متهم نموده اند ولی چنین اظهارنظری اصلا هوشمندانه نیست. اگر هرکدام از این شرکت ها قصد کپی برداری داشتند، می توانستند از ایده های جذاب تری استفاده نمایند. در این میان گوگل که از دوربین واحد به سمت دوربین چندگانه حرکت می نماید، دست بسیار بازتری برای طراحی ماژول داشته است. اپل هم از طرفی دیگر می توانست سه دوربین را به صورت عمودی تعبیه کند و با این کار هیچ بحث و جدلی هم به راه نمی افتاد. با وجود حق انتخاب های گسترده، این دو شرکت تصمیم گرفتند مانند هواوی از ماژول مربعی استفاده نمایند.

اپل و گوگل هم احتمالا در خصوص این تصمیم خود اطلاعات زیادی ارائه نخواهند داد ولی به طور قطع چنین ترکیبی می تواند کیفیت عکس های ثبت شده را بهبود ببخشد. همین موضوع نشان می دهد که تصمیم هواوی در سال گذشته هوشمندانه بوده است.

پرسرعت تر شدن شارژ

هواوی طی دو سال گذشته برای بهبود عمر باتری گجت های خود تا حد زیادی کوشش نموده و در زمینه فناوری شارژ سریع پیشرفت های خوبی داشته است. اکتبر گذشته این شرکت شارژر 40 واتی را معرفی کرد و اخیرا از شارژر 55 واتی پرده برداری نموده است. البته در زمینه سرعت شارژ، شرکت های چینی عملکرد خیلی خوبی دارند و سامسونگ و اپل هم به ناچار برای اینکه از قافله عقب نیفتند باید در این زمینه بهبودهایی را عملی نمایند.

وضعیت گوشی های فعلی سامسونگ در زمینه سرعت شارژ اصلا فوق العاده نیست ولی حداقل قابل قبول محسوب می شوند. جدیدترین پرچم دار این شرکت مبتنی بر شارژ 15 واتی است که البته به زودی در این زمینه ارتقاهای قابل توجهی صورت می گیرد. طبق گزارش های منتشر شده، گلکسی نوت 10 از شارژ 45 واتی پشتیبانی می نماید.

در همین حین، وضعیت گوشی های اپل برای این موضوع خجالت آور است. این شرکت گوشی هایی به گرانی 1449 دلار را همراه با شارژر 5 واتی به فروش می رساند. خوشبختانه بعد از سال ها اعتراض کاربران آیفون، گفته می شود خانواده آیفون 11 همراه با شارژر 18 واتی عرضه خواهند شد که برای این موضوع هم نمی توان نقش هواوی را کتمان کرد.

هواوی برای اولین بار شارژ معکوس را معرفی کرد

یکی دیگر از نوآوری های هواوی که خیلی سریع به بسیاری از پرچم داران راه پیدا کرد، قابلیت شارژ بی سیم معکوس است. گوشی های مبتنی بر قابلیت، اساسا می توانند به عنوان پد شارژ بی سیم برای دیگر گجت های سازگار با این تکنولوژی انجام وظیفه نمایند و این قابلیت برای اولین بار همراه با میت 20 پرو معرفی گردید. سامسونگ خیلی زود چنین مشخصه ای را برای پرچم داران خود معرفی کرد و ظاهرا آیفون های جدید هم از این قابلیت پشتیبانی می نمایند.

تأثیرگذاری هواوی برای رنگ های گرادیان گلکسی نوت 10

در صنعت گوشی های هوشمند، عمدتا شاهد گجت های مبتنی بر رنگ های مشکی، سفید، نقره ای و طلایی هستیم. به خصوص برای گوشی های پرچم دار چنین چیزی بیشتر دیده می شود و البته اگر شرکت مذکور بخواهد برای جذب جوانان کمی ریسک کند، رنگ هایی مانند قرمز و آبی را هم در نظر می گیرد. برای مدت ها جریان از همین قرار بود تا اینکه هواوی برای این موضوع هوای تازه ای را به ارمغان آورد.

برای P20 پرو، هواوی رنگ گرادیان موسوم به گرگ ومیش را معرفی کرد که خیلی سریع مورد توجه کاربران زیادی نهاده شد. همین محبوبیت باعث شد که شرکت هایی مانند شیائومی، برای انواع و اقسام گوشی های خود از چنین ترکیب رنگ هایی استفاده نمایند. اما حالا طبق جدیدترین رندرهایی که از گلکسی نوت 10 منتشر شده، بدنه این گوشی هم از رنگ های گرادیان بهره می برد و شباهت زیادی به بدنه هواوی P30 پرو دارد.

البته به خوبی می دانیم که صرف بهره گیری از رنگ های گرادیان، به معنای کپی برداری از هواوی نیست. اما حرف ما این است که چنین رنگی مانند دیگر نکاتی که در این مطلب اشاره کردیم، از جمله مواردی هستند که هواوی در شهرت و محبوبیت آن ها نقش مهمی داشته و حالا باقی شرکت ها هم دنباله رو این ویژگی ها هستند.

قبل از خرید گوشی به این نکات توجه کنید

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "گلکسی نوت 10 و آیفون 11 پیشرو بودن هواوی را اثبات می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی نوت 10 و آیفون 11 پیشرو بودن هواوی را اثبات می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید