واکنش روسیه به ادعای مخالفت با ایران برای برداشت گاز از دریای خزر

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، تهران (پانا) - سفارت روسیه در تهران سخنان رئیس انجمن صنفی سی ان جی درباره محدودیت برای برداشت ایران از منابع گازی دریای خزر را را تکذیب کرد.

واکنش روسیه به ادعای مخالفت با ایران برای برداشت گاز از دریای خزر

سفارت روسیه در اطلاعیه ای نوشت: با توجه به اظهارات عنوان شده آقای اردشیر دادرس در مصاحبه آژانس خبری ایلنا، سفارت روسیه در ایران اعلام می دارد که این بیانات منطبق بر واقعیت نمی باشد و تحریک هدفمند در جهت تضعیف روابط محبت آمیز روسیه و ایران می باشد.

کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه نیز پیشتر این ادعا را تکذیب نموده بود. جلالی در این باره گفت: در طول 20 ماهی که به عنوان سفیر در روسیه هستم چنین موضوعی نبوده است ولی متاسفانه هر از چند گاهی خبرهایی در فضای رسانه ای برای تاثیرگذاری بر روابط ایران و روسیه منتشر می گردد.

اردشیر دادرس اخیرا در گفت وگو با ایلنا گفته بود: طبق معاهده و توافق ایران و روسیه تا زمانی که تراز گاز ایران مثبت است و فراوری به نسبت مصرف داخلی پاسخگو است، ما حق استخراج منابع گازی دریای خزر را نداریم.

رئیس انجمن صنفی سی ان جی ایران بعلاوه مدعی شده بود: طبق این توافق ایران حق برداشت از 8 حلقه چاه بزرگ گازی در دریای خزر که در محدوده آبی ایران است را ندارد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "واکنش روسیه به ادعای مخالفت با ایران برای برداشت گاز از دریای خزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش روسیه به ادعای مخالفت با ایران برای برداشت گاز از دریای خزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید