پکن: آمریکا به اصل چین واحد احترام بگذارد

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش به نقل از اسپوتنیک، وانگ ئی وزیر امور خارجه چین به واشنگتن درباره حمایت از نیروهای استقلال طلب تایوان هشدار داد و گفت که ایالات متحده سیگنال های اشتباه را به آنها ارسال می نماید.

پکن: آمریکا به اصل چین واحد احترام بگذارد

وانگ در جریان گفتگوهای مجازی بین شی جینپینگ رئیس جمهور چین و جو بایدن همتای آمریکایی اش، تاکید نمود که واشنگتن باید به تعهدات خود در رابطه با تایوان عمل کند و در پی کوشش برای حمایت از استقلال این جزیره نباشد.

تنش ها درباره تایوان در ماه های اخیر و پس از بازدید هیئت هایی از آمریکا و اتحادیه اروپا از این جزیره که جزئی از قلمرو چین محسوب می گردد، افزایش یافته است.

این در حالی است که پیشتر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به تهدید مستقیم چین روی آورد و هشدار داد که اگر چین از قوه قهریه برای تغییر شرایط موجود در خصوص تایوان استفاده کند، واشنگتن و متحدانش وارد عمل خواهند شد.

کمی پیش از سخنان وزیر خارجه آمریکا درباره تایوان، ژو فنگ لیان سخنگوی دفتر امور تایوان در شورای دولتی چین، هشدار داده بود که پکن شدیدا مخالف هرگونه تماس رسمی و نظامی میان تایپه و واشنگتن است و از آمریکا می خواهد که به اصل چین واحد احترام بگذارد. ژو فنگ لیان بعلاوه از آمریکا خواست از ارسال سیگنال های اشتباه به جدایی طلبان تایوان پرهیز کند چرا که ادامه رویکرد واشنگتن بیش از پیش صلح و ثبات تنگه تایوان را به مخاطره می اندازد.

آمریکا و شرکای غربی اش اخیرا و در راستای سیاست های تنش برانگیز ایندوپاسیفیک واشنگتن برای به چالش کشیدن قدرت رو به افزایش چین و علی رغم ادعای احترام به اصل چین واحد، سعی در تحریک جریان های جدایی طلب در منطقه ها تابع چین ازجمله تایوان، تبت و هنگ کنگ دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پکن: آمریکا به اصل چین واحد احترام بگذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: آمریکا به اصل چین واحد احترام بگذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید