کدام بیسکوئیت سالم تره؟

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، اولین بیسکوییتی را که خورده اید، آن هم با شیر، یادتان هست؟! بله، همان بیسکوییت های مادر معروف که این روزها جای خود را به نسل تازه ای از بیسکوییت ها داده اند که به ویفر (البته با طعم های مختلف) معروفیت یافته و در دسترس اند.ویفر از جمله بیسکوییت هایی است که معمولا به علت آنکه راحت تر خورده می گردد، والدین آن را برای فرزندان شان بیشتر خریداری می نمایند.بعضی معتقدند ویفر بر سایر بیسکوییت ها ارجحیت دارد و سالم تر است؛ با این باور که در فراوری این بیسکوییت از حرارت کمتری استفاده می گردد.

کدام بیسکوئیت سالم تره؟

کدام بیسکوئیت سالم تره؟

نویسنده:دکتر محمدحسین عزیزی، متخصص صنایع غذایی

اولین بیسکوییتی را که خورده اید، آن هم با شیر، یادتان هست؟! بله، همان بیسکوییت های مادر معروف که این روزها جای خود را به نسل تازه ای از بیسکوییت ها داده اند که به ویفر (البته با طعم های مختلف) معروفیت یافته و در دسترس اند.

ویفر از جمله بیسکوییت هایی است که معمولا به علت آنکه راحت تر خورده می گردد، والدین آن را برای فرزندان شان بیشتر خریداری می نمایند.

بعضی معتقدند ویفر بر سایر بیسکوییت ها ارجحیت دارد و سالم تر است؛ با این باور که در فراوری این بیسکوییت از حرارت کمتری استفاده می گردد و همین موضوع بر ارزش تغذیه ای آن خواهد اضافه کرد؛ در حالی که از نظر علمی، این طور نیست.

در واقع، ویفر بیسکوییتی است که بین نان های آن کِرِمی وجود دارد که از روغن و شکر تهیه شده. بنابراین در مقایسه با سایر بیسکوییت ها باید گفت روغن و شکر استفاده شده در آن زیادتر بوده و از این نظر نمی توان گفت سالم تر است.

باید گفت از میان بیسکوییت ها، انواع سبوس داری که از آرد کامل تهیه شده اند بر سایر بیسکوییت ها فزونی دارند؛ زیرا در این محصولات روغن و شکر کمتری به کار رفته و از این نظر مصرف شان در مقایسه با سایرین به همه گروه های سنی توصیه می گردد.

در کل، باید گفت بیسکوییت محصول نسبتا خوبی است و به اسم میان وعده صبح و عصر مصرف آن همراه با چای کم رنگ و یا شیر هم برای بچه ها و هم برای بزرگسالان به ویژه اگر با آرد کامل و روغن و شکر کم فراوری شده باشد، توصیه می گردد. البته این دسته از خوراکی ها به علت ماهیت پرکالری بودن باید در محدوده مشخصی به مصرف برسند، زیرا حتی یک بیسکوییت اضافی هم می تواند اضافه وزن و چاقی به بار آورد.

منبع: www.salamat.com

منبع: راسخون

به "کدام بیسکوئیت سالم تره؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام بیسکوئیت سالم تره؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید