کشف سلولی که به درمان سرطان های مختلف یاری می نماید

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش به نقل از ساینس آلرت، محققان نوعی جدیدی از سلول T در سیستم ایمنی کشف نموده اند که جهت را برای نوع جدیدی از درمان سرطان با یاری این نوع سلول ها تسهیل می نماید. این روش می تواند طیف وسیعی از سرطان ها را در انسان درمان کند.

کشف سلولی که به درمان سرطان های مختلف یاری می نماید

محققان دانشگاه کاردیف که این تحقیق را انجام داده اند، تاکید دارند آزمایش های آنان هنوز در مراحل اولیه است و فقط روی موش ها و سلول های انسانی در آزمایشگاه صورت گرفته است. اما نتایج اولیه نوید بخش است و نشان می دهد محققان در آینده می توانند به موفقیت های قابل توجهی در درمان سلول هایT دست یابند.

سلول T در حقیقت نوعی سلول سیستم ایمنی است که می تواند خطر را در بدن انسان شناسایی و آن را حذف کند. فرق این سلول با بقیه سلول ها آن است که سلول T می تواند به طیف گسترده ای از سرطان ها حمله کند. سلول های T گیرنده هایی روی سطح خود دارند که قابلیت شناسایی ترکیبات شیمیایی را دارند.

درهمین راستا محققان دانشگاه کاردیف نوعی سلول T را کشف نموده اند که گیرنده آن می تواند طیف وسیعی از سلول های سرطانی را کشف کند و از بین ببرد، از جمله سلول های سرطان ریه، پوست، خون، روده بزرگ، سینه، استخوان، پروستات، تخمدان، کلیه ودهانه رحم. در این روش بافت های سالم دست نخورده باقی می مانند.

گیرنده این سلول با یک مولکول به نام MR1 که بر سطح هر سلول بدن وجود دارد، تعامل می نماید.به نظر می رسد مولکول MR1متابولیسم غیرطبیعی سلول سرطانی را به سیستم ایمنی بدن گزارش می دهد.

این تحقیق در نشریه Nature Immunology منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کشف سلولی که به درمان سرطان های مختلف یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف سلولی که به درمان سرطان های مختلف یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید