اتحاد جماهیر مدرن سال 2015 فعالیت خود را شروع می نماید

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین با اعلام این موضوع ابراز امیدواری کرد که اوکراین نیز به این اتحادیه مالی بپیوندد.

اتحاد جماهیر مدرن سال 2015 فعالیت خود را شروع می نماید

به گفته رئیس جمهور روسیه، این اتحادیه می تواند همانند اتحاد جماهیر شوروی مدرن شده محسوب گردد. رئیس جمهور روسیه از انجام مذاکرات بیشتر با نورسلطان نظربایف و الکساندر لوکاشنکو همتایان قزاق و بلاروسی خود در خصوص اتحادیه مالی اوراسیایی اطلاع داد و ابراز امیدواری کرد که این اتحادیه می تواند منبعی جدید برای توسعه همه کشورهایی باشد که عضو آن می شوند.

پوتین که در مصاحبه ای تلویزیونی سخن می گفت در ادامه اضافه کرد : نمایندگان دولتی تروئیکا (متشکل از روسیه، قزاقستان و بلاروس) پیش نویس اساسنامه این اتحادیه مالی را آماده نموده اند.

به موجب این اساسنامه، اتحادیه مالی اورآسیایی از تاریخ اول ژانویه سال 2015 شروع به کار خواهد نمود. پوتین پیشتر اعلام نموده بود اتحادیه مالی به روز شده اتحاد جماهیری را به گونه ای تنظیم می نماید که حتی امکان اضافه شدن کشورهایی همچون ترکیه و هند نیز به آن وجود داشته باشد.

اتحادیه مالی اوراسیایی اقدامی است که روسیه برای مقابله با اقدامات بروکسل برای اضافه کردن کشورهای مستقل شده از اتحاد جماهیر شوروی به اتحادیه اروپا انجام می دهد. درصورت شکل دریافت این اتحادیه تبادلات تجاری میان کشورهای عضو با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

روسیه برای پیوستن کشورهای جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی به این اتحادیه جدید امتیازات فراوانی به آنها می دهد و اگر این کشورها قصد پیوستن به اتحادیه اروپا را داشته باشند سعی می نماید تا با وارد کردن فشار، آنها را از این کار بازدارد موضوعی که در خصوص اوکراین به خوبی نمایان شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اتحاد جماهیر مدرن سال 2015 فعالیت خود را شروع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحاد جماهیر مدرن سال 2015 فعالیت خود را شروع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید