ایلان ماسک تفاوت هوش انسان و هوش مصنوعی را با تفاوت انسان و شامپانزه مقایسه می کند

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، ایلان ماسک علاوه بر تسلا و اسپیس ایکس، مدیر عامل کمپانی نورالینک نیز هست. شرکتی که در زمینه ارتباط انسان با هوش مصنوعی فعالیت دارد. ماسک همواره این خطر را گوشزد می کند که ممکن است روزی هوش مصنوعی از انسان هوشمندتر گردد، جایگاه ما را تصاحب کند و در نهایت به خطری برای انسان ها تبدیل گردد. به همین دلیل تصمیم گرفته است تا در این حوزه نیز ورود کند.

ایلان ماسک تفاوت هوش انسان و هوش مصنوعی را با تفاوت انسان و شامپانزه مقایسه می کند

اما زمانی که شما عبارت هوش مصنوعی را می شنوید، چه چیزی به ذهن تان خطور می کند؟ شاید به دستیارهای هوشمند مانند سیری فکر کنید، یا به کاراکترهای سینمایی مانند دیوید، رباتی در قامت یک پسر بچه که در فیلم AI حضور داشت، بیاندیشید.

اما به باور ایلان ماسک، شما سخت در اشتباه هستید!

در کنفرانس جهانی هوش مصنوعی در شانگهای که در هفته جاری برگزار گشت، گفتگویی میان ماسک و جک ما، مدیر عامل علی بابا صورت گرفت که طی آن ماسک قدم های تکاملی هوش مصنوعی را بیان نمود:

ماسک برای فهم بهتر، تفاوت ادراک هوش مصنوهی و انسان را با تفاوت میان قدرت درک انسان و شامپانزه مقایسه کرد و گفت:

البته او در لفافه و به طور خوش بینانه این مثال را بیان نمود و سپس خودش گفت که اگر تفاوت انسان و هوش مصنوعی به اندازه تفاوت انسان و شامپانزه باشد، بسیار شگفت انگیز خواهد بود و در واقع این تفاوت بسیار بسیار بیشتر است. همین تفاوت عمده میان ظرفیت های ادراکی انسان با هوش مصنوعی است که ماسک را درباره آینده گونه ما انسان ها نگران کرده است. او در ادامه گفت:

ماسک می گوید به این دلیل نورالینک را تاسیس کرده است که اگر نتوانیم هوش مصنوعی را شکست دهیم، پس باید به آن ملحق شویم. او در تلاش است متوجه شود که آیا می توانیم در این راستا با هوش مصنوعی همراه شویم یا خیر. آیا شما نیز با ماسک هم عقیده هستید و هوش مصنوعی را خطری برای آینده ما انسان ها تلقی می کنید؟ یا مانند مارک زاکربرگ و برخی دیگر به هوش مصنوعی با دید مثبت می نگرید و آن را ابزاری برای پیشرفت می دانید؟

منبع: Business Insider

منبع: دیجیکالا مگ

به "ایلان ماسک تفاوت هوش انسان و هوش مصنوعی را با تفاوت انسان و شامپانزه مقایسه می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک تفاوت هوش انسان و هوش مصنوعی را با تفاوت انسان و شامپانزه مقایسه می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید