بزوس: تنها راه حفظ زمین، قابل سکونت کردن ماه است

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، مدیرعامل بلو اوریجین گفت: دلیل اصلی توسعه یک ماه نشین بسیار بزرگ، در دسترس کردن سفر به ماه مانند سفر با هواپیما است، چرا که تنها راه حفظ زمین، قابل سکونت کردن ماه است.

بزوس: تنها راه حفظ زمین، قابل سکونت کردن ماه است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ عینکی باهوش به نقل از ساینس الرت، آمازون اولین کنفرانس re:MARS خود در لاس وگاس را برگزار کرد که موضوع اصلی اش تکنولوژی هایی چون هوش مصنوعی و رباتیک بودند.

جف بزوس، مدیرعامل بلو اوریجین در این کنفرانس اظهار داشت که دلیل اصلی توسعه یک ماه نشین بسیار بزرگ، در دسترس کردن سفر به ماه مانند سفر با هواپیما است؛ زیرا به عقیده او تنها راه نجات بشریت کلونی سازی (قابل سکونت کردن) فضاست و این کار را باید از ماه آغاز کرد.

ماه گذشته بزوس از فرودگر ماه این شرکت به نام ماه آبی رونمایی کرد که هدف اصلی اش رساندن طیف وسیعی از محموله ها به ماه است تا حضور پایدار انسان در این قمر را میسر کند.

بزوس می گوید: به نظرم ما برای نجات زمین باید به فضا برویم؛ اگر تصمیم به گسترش این تمدن داریم باید جا به جا شویم، و من درباره چیزی صحبت می کنم که نه تنها نسل ما، بلکه فرزندانمان و حتی فرزندان آنها هم باید روی آن کار نمایند. این کاری نیست که همین نسل به تنهایی قادر به انجامش باشد.

در ماه آب به شکل یخ یافت میشود، با زمین تنها سه روز فاصله دارد، از انرژی خورشیدی بهره مند است و به دلیل جاذبه کم، بلند کردن یک پاوند (تقریبا 453 گرم) بار از سطح آن یک 24ام زمین انرژی لازم دارد: برای انجام کارهای بزرگ در فضا باید از منابع فضایی استفاده کنیم و ماه برای این کار عالی است.

بزوس عقیده دارد بعد از این زمین نباید محل احداث کارخانه هایی باشد که سیاره را نابود می نمایند؛ از نظر او صنایع سنگین باید از زمین به مکان های دیگری انتقال یابند و از سیاره مان تنها برای سکونت و صنایع سبک استفاده کنیم.

بزوس تأکید می نماید: اگر بشریت بخواهد از این هم بیشتر رشد کند، چاره ای نداریم جز اینکه تولیداتمان را در مکان دیگری انجام دهیم.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "بزوس: تنها راه حفظ زمین، قابل سکونت کردن ماه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزوس: تنها راه حفظ زمین، قابل سکونت کردن ماه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید