تحلیل داده های مکانی و زمانی در کاهش ریسک مخاطرات آنالیز می گردد

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، از سوی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، سمینار آمار فضایی و کاربردهای آن برگزار می گردد.

تحلیل داده های مکانی و زمانی در کاهش ریسک مخاطرات آنالیز می گردد

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، سمینار تخصصی آمار فضایی و کاربردهای آن در راستای توسعه و ارائه دستاوردهای علمی کشور و فراهم آوردن فرصتی برای گفتگو متخصصان علوم مختلف مرتبط با آمار فضایی و کاربردهای آن، از سوی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله برگزار می گردد. چهارمین دوره این سمینار تخصصی در روزهای 5 و 6 آبان ماه به میزبانی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله و با همکاری دانشگاه تربیت مدرس و انجمن آمار ایران و حمایت بیش از 15 دانشگاه و مراکز پژوهشی برگزار خواهد شد.

در این رویداد علمی 60 مقاله ارسال شد که بعد از داوری و ارزیابی 51 مقاله برای ارائه در سمینار پذیرفته شد. 6 سخنرانی کلیدی با حضور متخصصانی از کشورهای امریکا، استرالیا، انگلیس، اسپانیا و کانادا از دیگر برنامه های جنبی این سمینار است.

آمار فضایی با تحلیل داده های مکانی و زمانی، به آنالیز همبستگی های آنها می پردازد؛ از این رو این علم دارای طیف وسیعی از کاربردها از جمله علوم و مهندسی زلزله، مهندسی ریسک سوانح طبیعی، مدیریت بحران، علوم جوی و هواشناسی، منابع آب، محیط زیست، زمین شناسی، معدن، برنامه ریزی شهری و منطقه ای، زیرساخت های شهری، ترافیک، حمل و نقل، سنجش از دور، بهداشت و درمان، بیماری های همه گیر، علوم اجتماعی، علوم فضایی، حوزه نفت و گاز، اقتصاد و بیمه است.

بر این اساس برگزاری نشست های تخصصی آمار فضایی و نشست های کاربرد آمار فضایی در زلزله و زمین شناسی، آب و محیط زیست، بهداشت و پزشکی، علوم اجتماعی و میزگرد زیرساخت اطلاعات مکانی در سرشماری ثبتی در این سمینار برنامه ریزی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تحلیل داده های مکانی و زمانی در کاهش ریسک مخاطرات آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیل داده های مکانی و زمانی در کاهش ریسک مخاطرات آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید