خطرات قلبی مشاهده شده در مصرف کنندگان معتاد سیگار الکترونیکی

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، یک مطالعه نو کشف کرد، سیگارهای الکترونیکی احتمالا دو عامل مجزا را برای بیماری قلبی افزایش می دهند. این مطالعه در سطح کوچکی بود. مطالعه تنها 16 مصرف کننده سیگار الکترونیکی و افرادی را لحاظ کرد

خطرات قلبی مشاهده شده در مصرف کنندگان معتاد سیگار الکترونیکی

مترجم: حسین گودرزی

منبع:راسخون

یک مطالعه نو کشف کرد، سیگارهای الکترونیکی احتمالا دو عامل مجزا را برای بیماری قلبی افزایش می دهند. این مطالعه در سطح کوچکی بود. مطالعه تنها 16 مصرف نماینده سیگار الکترونیکی و افرادی را لحاظ کرد که سیگار نمی کشیدند و سیگار الکترونیکی مصرف نمی کردند. هولی میدلکاف می گوید: هنوز علائم کشف شده برای چیزی دقیق بودند که در بیماران دارای حمله قلبی و افرادی مشاهده شده بودند که دارای بیماری قلبی و دیابت بودند.

وی و همکارانش در دانشگاه کالیفرنیا و لس آنجلس یافته های آنلاین خود را در تاریخ 1 فوریه به اشتراک گذاشتند. آنان در مجله قلب شناسی جاما منتشر شدند.

جان آمبروز، متخصص قلب اشاره می نماید: تنها دو یا سه بیمار می توانند نتایج را در مطالعه ای به این مقدار منحرف نمایند. وی در دانشگاه کالیفرنیا و سان فرانسیسکو کار می نماید و در تحقیق نو مشارکت نداشت. موضوع دیگری آمبروز را نگران می نماید: بعضی مصرف نمایندگان سیگار الکترونیکی در این مطالعه عادت به کشیدن چند سیگار داشتند. وی خاطر نشان می نماید: این امر هم می تواند داده ها را منحرف کند.

هنوز وی یافته های نو را جالب می نامند. وی اضافه می نماید: هر مطالعه نو هم احتمالا مهم است. سپس، وی اشاره می نماید: جامعه پزشکی تنها دارای اطلاعات کافی جهت درک کامل اثرات مصرف سیگار الکترونیکی بر سلامتی نیست.

مطالعه چه چیزی را یافت

آدرنالین که با اسم هورمون آدرنالین شناخته می گردد، یک هورمون طبیعی است. آدرنالین به برترین شکل به خاطر نقش خود در پاسخ مبارزه یا فرار شناخته می گردد. در زمان انتشار در جریان خون، آدرنالین ضربانی را افزایش می دهد که در آن، قلب خون را در اطراف بدن پمپاژ می نماید. آدرنالین سرعت تنفس را افزایش می دهد و می تواند ماهیچه ها را مهیای کار فیزیکی کند. افرادی که دائما سطوح بالای این هورمون را نشان می دهند، با خطر بالای بیماری قلبی روبرو هستند. در یک مطالعه نو، مصرف نمایندگان معتاد سیگار الکترونیکی دارای الگوهای ضربان قلبی بودند که نشان دادند، آنان دارای سطوح بالای این هورمون بودند.

بیشتر بخوانید:ضربان قلب طبیعی چیست و چگونه در افراد مختلف، متفاوت می باشد

(نیکوتین ماده اعتیادآور در توتون و مایعات طعم دار است که در سیگارهای الکترونیکی تبخیر می شوند. این ماده بعلاوه (هورمون) آدرنالین را افزایش می دهد. بنابراین، محققان باعث شده اند که افراد از مصرف سیگار الکترونیکی در روزهای آزمایش خودداری نمایند).

میدلکاف می گوید: داده های نو نشان می دهند که قلبهای مصرف نمایندگان سیگار الکترونیکی همواره در حالت مبارزه یا فرار هستند (نه بدان جهت که آنان سیگار الکترونیکی را مصرف می نمایند).

بیشتر بخوانید:8 باور غلط درباره نیکوتین

تیم وی بعلاوه نشانه های استرس بالای سلول را در مصرف نمایندگان معتاد سیگار الکترونیکی یافت. بدن اکسیدانهایی (ملکولهای واکنش پذیر) را فراوری می نماید که می توانند سلولها را از بین ببرند. بدن از شر بافتهای آسیب دیده و میکروبها رها می گردد. اما بسیاری از این اکسیدانهای پیروز می توانند به سرخرگها آسیب بزنند یا آنان را تنگ نمایند. شرایط زیست محیطی می تواند بعلاوه موجب این امر گردد. برای مثال، بعضی آلاینده های هوا اکسیدانها را فراوری می نمایند.

آرونی بهاتناگار اشاره دارد: تحقیق قبلی استرس اکسیدان را با سیگارهای الکترونیکی مرتبط ساخته است. مطالعه نو در جایی هدفمند است که این امر احتمالا رخ می دهد و چگونه این امر احتمالا بر قلب اثرگذار است. وی برای مرکز اعتیاد و مقررات توتون اتحادیه قلب امریکا کار می نماید. مقر آن در دانشگاه لوئیزویل در کنتاکی قرار گرفته است.

وی می گوید: این مطالعه نو به مطالعه ای اضافه می گردد که احتمالا بعضی زیانهای به جامانده مرتبط با سیگارهای الکترونیکی وجود دارند (بهاتناگار سرمقاله ای را پیرامون مصرف سیگار الکترونیکی و خطرات قلبی در همان شماره مجله قلب شناسی جاما نوشت).

مطالعات اخیر سایر نگرانیهای سلامتی را با مصرف سیگار الکترونیکی مرتبط ساخته اند. بعضی مطالعات سطوح بالای التهاب را در ششهای جانوران آزمایشگاهی یافتند.

سایر مطالعات نشان دادند، مصرف نمایندگان سیگار الکترونیکی می توانند فعالیت بسیاری از ژنهای انسان را کاهش دهند که مرتبط با ایمنی هستند و می توانند ژنهای مرتبط با سلامتی ذهنی را تغییر دهند. یک مطالعه هم نشان داد که گرمای شدید حلالها در مایعات الکترونیکی سیگار الکترونیکی موجب اثراتی شد که تیم وی آنان را یافت. گروه وی بعلاوه خواستار مقایسه اثرات مصرف سیگار الکترونیکی بر قلب با اثرات ناشی از سیگار کشیدن است.

میدلکاف نتیجه گیری می نماید: سیگار الکترونیکی بی ضرر نیست. آنان دارای اثرات فیزیولوژیکی واقعی و قابل سنجش هستند. بعلاوه، این اثرات فیزیولوژیکی (حداقل دو موردی که ما یافتیم) مرتبط با بیماری قلبی بوده اند.

منبع: راسخون

به "خطرات قلبی مشاهده شده در مصرف کنندگان معتاد سیگار الکترونیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرات قلبی مشاهده شده در مصرف کنندگان معتاد سیگار الکترونیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید