رئیس جمهور در سند تحول بنیادین نقش مستقیم داشته باشد خبرنگاران

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش وپرورش بیان اینکه تحقق سند تحول بنیادین آموزش وپرورش نیازمند حمایت و پشتیبانی همه دستگاه های نظام است، گفت: رئیس جمهور باید در سند تحول، نقش مستقیم داشته باشد تا هماهنگی بین دستگاه ها را انجام دهد.

رئیس جمهور در سند تحول بنیادین نقش مستقیم داشته باشد خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ عینکی باهوش، قاسم احمدی لاشکی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت یکصدمین سال تأسیس آموزش وپرورش گرگان اظهار کرد: الان باور به تعلیم و تربیت، کم و شعاری شده است و تنها در 12 اردیبهشت یادمان می آید که معلمان چه نقش تأثیرگذاری دارند. حاکمان باید به این برسند که اگر اینجا اصلاح گردد، همه جا اصلاح خواهد شد.

وی اضافه نمود: امروز به ما می گویند که 102 هزار میلیارد تومان اعتبار به آموزش وپرورش دادیم، درحالی که 98 درصد از این مبلغ صرف حقوق پرسنل می گردد. با این اعتبار نمی توان کیفیت بخشی و اقدامات آنچنانی از آموزش وپرورش انتظار داشت.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش وپرورش گفت: از سال 1300 تا به امروز بیش از 200 قانون در حوزه آموزش وپرورش در اختیار ماست که آخرین آن سند تحول بنیادین است. تحقق سند تحول بنیادین نیازمند پشتیبانی همه دستگاه های نظام است.

احمدی لاشکی در ادامه گفت: کرونا هرچند یک پدیده تلخ است، اما از طرف دیگر می توان گفت که کرونا فرصتی بوده که اقشار ضعیف و متوسط جهان خودشان را به کشور های پیشرفته برسانند. در سال های آینده بخش زیادی از جهان به اینترنت دسترسی پیدا می نمایند و به همین خاطر مجبوریم که به سمت فضای مجازی برویم و کرونا این فرصت را برای کشور ها فراهم کرد.

وی گفت: به فکر این نباشیم که تا یک سال دیگر کرونا از بین می رود و بعد از بستر های مجازی را رها کنیم بلکه باید بدانیم که در آینده فرمانروایی جهان با کسانی خواهد بود که بر فضای مجازی مسلط هستند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش وپرورش اعلام کرد: از مسئولان و نمایندگان مجلس انتظار داریم شرایطی را فراهم نمایند تا مردم نقاط محروم کشور نیز به امکانات روز دسترسی پیدا نمایند.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه آموزش در بستر فضای مجازی، شرایط را برای تحقق عدالت آمورشی فراهم نموده است، گفت: امروز در بستر سامانه شاد، بهترین معلم کشور می تواند برای دانش آموزان در محروم ترین نقطه کشور تدریس کند.

وی با تأکید بر اینکه معلم باید مسلط به علم روز باشد، گفت: با علم دیروز نمی توان کودک امروز را برای فردا آموزش داد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش وپرورش همچنین در حاشیه این مراسم در جمع وبلاگ عینکی باهوش گفت: نیرو های مشمول تبصره 10 ماده 17 قانون الحاق در سطح کشور 88 هزار نفر هستند و الان ردیف استخدامی 25 هزار و 497 نفر از سازمان امور استخدامی گرفته شده و این افراد به دانشگاه فرهنگیان معرفی شدند.

احمدی لاشکی با تأکید بر اینکه مابقی افراد نگرانی از بابت استخدامی نداشته باشند، توضیح داد: در نشستی که دو روز قبل با حضور وزیر آموزش وپرورش داشتیم مقرر شد مکاتبات و هماهنگی های لازم با رئیس جمهور برای جذب تمامی این افراد تا سرانجام سال 1400 انجام گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رئیس جمهور در سند تحول بنیادین نقش مستقیم داشته باشد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور در سند تحول بنیادین نقش مستقیم داشته باشد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید