رشد 30 درصدی صادرات کاشان نسبت به سال گذشته

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، رئیس اتاق کاشان گفت: بر اساس آمار دریافتی از گمرکات از ابتدای سال تا به امروز منطقه کاشان با 360 میلیون دلار انواع کالا با رشد افزون بر 30 درصد نسبت به سال قبل صادرات داشته که رکورد مناسبی برای این منطقه است.

رشد 30 درصدی صادرات کاشان نسبت به سال گذشته

محمود تولایی در نشست مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با صاحبان صنایع و صادرنمایندگان در اتاق کاشان، این شهر را منطقه ای پویا و فعال در حوزه های مختلف صنعتی، فراوریی، بازرگانی و معدنی دانست و اضافه کرد: رتبه منطقه کاشان در سرمایه گذاری، اشتغال، صنعت و صادرات از نیمی از استان های کشور بیشتر است که نشان از پویایی و فعالیت خوب فراوریی، صنعتی و صادراتی منطقه است.

تولایی با اشاره به 46 محصول صادراتی این منطقه اضافه کرد: واحدهای صنعتی ما امروزه ساختار صادراتی برای خود ترسیم نموده و سهم درخشانی را در بازار جهانی برای خود رقم زدند و از غرب جهان یعنی کانادا و آمریکای جنوبی تا اروپا و همسایگان تا کشورهای شرق تا استرالیا و زلاندنو صادرات دارند لذا می طلبد تا با نگاه ویژه تر در حوزه تسهیلات بانکی و اقدامات بیشتری گردد.

وی توضیح داد: باوجوداینکه صنعتگران می دانند بانک توسعه صادرات ازلحاظ تأمین منابع اقتصادی در جایگاه بالایی قرار ندارد اما به علت کارایی و عملکرد خوبش انتظار دارند منابع بیشتری به این بخش اختصاص دهد تا صنعتگران بیشتری تشویق به مبادله و دریافت تسهیلات از آن شوند.

رئیس اتاق کاشان اظهار کرد: حوزه فعالیت بانک توسعه صادرات در منطقه و شعبه در حال حاضر توانسته جای خود را باز کند به طوری که اکنون بین صنعتگران و بانک یادشده اعتماد متقابل وجود دارد و باور داریم که این توسعه متوقف نخواهد شد.

وی توضیح داد: باوجوداینکه مشتریان بانک توسعه صادرات اطلاع دارند که این بانک ازلحاظ منابع به نسبت دیگر بانک های دولتی قرار ندارد اما به علت کارایی و عملکرد خوبش انتظار دارند منابع بیشتری به این بخش اختصاص دهد تا صنعتگران بیشتری تشویق فراوری صادرات محور و دریافت تسهیلات از این بانک شوند.

تولایی اضافه کرد: اینکه شعبه بانک توسعه صادرات در کاشان امروز هیچ معوقه ای ندارد، یک امتیاز به شمار می رود و به نظر می رسد بابت این امتیاز باید تسهیلات بیشتری از سوی بانک در اختیار این شعبه قرار گیرد و صادرنمایندگان بیشتر فعالیت خود را در این بانک متمرکز نمایند و همکاری متقابل داشته باشیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "رشد 30 درصدی صادرات کاشان نسبت به سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 30 درصدی صادرات کاشان نسبت به سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید