شکایت کیهانی به سازمان بازرسی، طرح ادعای 7 تخلف در انتخابات فدراسیون دوومیدانی

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، یکی از نامزدهای ریاست فدراسیون دوومیدانی مدعی وقوع هفت تخلف در انتخابات ریاست این فدراسیون شده است.

شکایت کیهانی به سازمان بازرسی، طرح ادعای 7 تخلف در انتخابات فدراسیون دوومیدانی

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی، بحث اصلی برنامه ورزشی رکورد بود. شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها اولین کسی بود که درباره این انتخابات صحبت کرد. او گفت: با شناختی که از علی نژاد دارم، می دانم که او یک مدیر مقرراتی است و اجازه به حوزه های زیر نظرش نمی دهد که کار غیرقانونی صورت بگیرد. مستندات برگزاری انتخابات مورد آنالیز معاونت قهرمانی قرار گرفته و بعد اجازه برگزاری داده شد.

وی در ادامه اضافه نمود: آیین نامه توسط وزیر ورزش ابلاغ می گردد و قانون نیست. شرایط کشور هم الان معین است و بحث دورکاری هم مطرح شده است. بنابراین مقام اصلی وزارت ورزش شخصاً می تواند دستور بدهد که اگر مسئله ای باشد، براساس آن شرایط تصمیم گیری صورت بگیرد.

اسبقیان گفت: تاریخ انتخابات معین شده بود. با توجه به شرایط ویژه دوومیدانی، ثبات مدیریت بسیار مهم بود که شرایط این فدراسیون معین تکلیف بگردد. قبلاً هم اتفاق افتاده است که یک رئیس هیئت نیامده، اما رأی خود را مهر و امضا نموده و فرستاده است.

وی با اشاره به اینکه قهرمانان فدراسیون هم تأکید بر برگزاری انتخابات داشتند، درباره حضور فیروزی به جای شهبازی به عنوان نماینده داوران در انتخابات توضیح داد: شهبازی از داوران استان اردبیل است. او در شب قبل از انتخابات گفت که با رئیس هیئت به تهران می آید، اما در زنجان تماس گرفت که جاده بسته شده است و اجازه نمی دهند که بیاید.

وی درباره غیبت تعدادی از رؤسای هیئت ها در مجمع توضیح داد: این موارد در حال آنالیز در دستگاه های نظارتی است. آن چیزی که وجود دارد، عدم حضور 14 رئیس هیئت شائبه برانگیز است. من نامه ای از این رؤسای هیئت ندیده ام، اما شاید در حوزه مربوط به علی نژاد آمده باشه که انتخابات عقب بیفتد.

در ادامه برنامه مجید کیهانی، رئیس دوره گذشته فدراسیون و یکی از نامزدهای مجمع روز 19 اسفند به روی خط تلفنی آمد و گفت: برای من مسجل است که وزارت ورزش هیچ جهت گیری در حمایت از یک نامزد خاص نداشته است. در واقع هیچ طرفداری از یک نامزد خاص وجود نداشته است. واژه مهندسی را که در حاشیه مجمع روز دوشنبه مطرح کردم، از باب عدول از آیین نامه ای است که منتج از اساسنامه فدراسیون هاست. اگر قرار باشد نظرات خودمان را داشته باشیم، دیگر چه نیازی به آیین نامه است. در روز انتخابات من اصراری را دیدم که انتخابات حتماً برگزار گردد و شش مورد تخلف واضح از آیین نامه رخ داد. اگر عدم برگزاری مجمع در ساعت مقرر هم باشد، هفت مورد می گردد. موضوع اول این است که مجمع یک ساعت و 15 دقیقه به تأخیر افتاد.

وی اضافه نمود: 22 رئیس هیئت که عضو مجمع فدراسیون دوومیدانی هستند، نیامدند. نمایندگانی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، بوشهر و خراسان جنوبی جایگزین رئیس هیئت شدند، بدون آنکه مدارک آنها آنالیز گردد. توجه به بند 2 از ماده 9 تخلف نماینده آذربایجان شرقی را نشان می دهد که با نامه مدیرکل شرکت نموده است. از آذربایجان غربی هم کسی که آمد، سرپرست هیئت کشتی استان است و عضو هیئت رئیسه هم نیست. او حتی نامه رئیس هیئت استان را هم نداشت و نامه به امضای دبیر هیئت رسیده بود.

نامزد انتخابات فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: از بوشهر فردی آمد که عضو هیئت رئیسه نبود و نامه ای از هیئت نداشت. او با امضای مدیرکل آمده بود. درباره خراسان جنوبی هم دبیر با نامه ای که خودش فراهم نموده بود، آمده و رئیس هیئت گفته بود که نماینده ای نداشته است.

کیهانی گفت: من به نهادهای نظارتی اعتراض و شکایت نموده ام. در واقع صرفاً برای احقاق حقوق اعضای مجمع به سازمان بازرسی شکایت کردم.

در ادامه اسبقیان اعلام کرد: وزیر آیین نامه را ابلاغ نموده و می توانسته است تصمیم لازم را نیز بگیرد. قطعاً علی نژاد با هماهنگی وزیر اعلام نموده است که نامه ارسال گردد. علی نژاد آماده حضور در مجمع بود، اما انتخابات به دلیل مسائل پزشکی و آنالیز های لازم مقابل در ورودی با تأخیر برگزار گردید.

وی اظهار داشت: کشتی گیر و بدمینتون باز و ... می توانند عضو هیئت رئیسه باشند. دقت نظر و انضباط علی نژاد زیاد است و بدون در نظر دریافت مسائل مختلف انتخابات را برگزار نمی کند و قطعاً دستگاه های نظارتی هم آنالیز خواهند کرد.

در ادامه کیهانی در پاسخ به این پرسش که آیا رؤسای غایب در مجمع با توصیه او غیبت نموده اند؟، گفت: من به کسی توصیه نکردم که به مجمع نرود. آیا کسی که شانس اول است، با دست خودش انتخابات را عقب می اندازد؟ نه این طور نیست.

وی اظهار داشت: تخلف بعدی درباره نماینده داوران است. نمایندگان غیر از هیئت های استان ها باید دو هفته قبل از انتخابات معرفی شوند تا فرصت رایزنی با آنها وجود داشته باشد. ماده 9 دقیقاً اشاره نموده که مجمع با دو سوم اعضا برگزار گردد و اشاره نشده که اگر کسی نیامد، یک نفر دیگر جایگزین گردد. پس این تخلف است. تخلف بعدی هم رأی تلفنی و کتبی است. در آیین نامه آمده است که رأی کتبی و حضوری قابل قبول است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "شکایت کیهانی به سازمان بازرسی، طرح ادعای 7 تخلف در انتخابات فدراسیون دوومیدانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت کیهانی به سازمان بازرسی، طرح ادعای 7 تخلف در انتخابات فدراسیون دوومیدانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید