فضاهای شهری در قزوین برای معلولان باید مناسب سازی گردد

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، علی فرخزاد در جلسه مناسب سازی ساختمانها و معابر شهری که روز یکشنبه در استانداری برگزار گردید اظهارداشت: عصر کنونی که افراد با حوادث مختلفی روبرو هستند و امکان آسیب دیدن و معلول شدن آنها زیاد است در کنار وجود معلولان دیگر ایجاب می نماید که شهرهای ما نیز برای زندگی این افراد مناسب باشد.

فضاهای شهری در قزوین برای معلولان باید مناسب سازی گردد

وی اضافه نمود: از آنجا که تعداد قابل توجهی از جمعیت را افراد معلول، جانباز و سالمند تشکیل می دهد، توجه به مناسب سازی محیط شهری از ضروریات مدیریت شهری است که باید آن را جدی بگیریم.

فرخ زاد توضیح داد:حتی اگر معلولین جامعه اضافه نگردد با پیر شدن جمعیت کشور واستان روبرو هستیم که بایدبرای دوره سالمندی خود و خانواده هایمان تدبیر نموده و شهرها را برای زندگی و تردد همه گروهها مهیا کنیم.

وی یادآورشد: در سالهای اخیر فعالیت مناسب سازی در ادارات استان بخوبی انجام گردیده هرچند این اقدامات کافی نیست و باید به سمت شرایط بهتری حرکت کنیم تا کیفیت زندگی شهری برای افراد کم توان حرکتی، معلولان وسالمندان ارتقاء یابد.

فرخ زاد گفت: در منازل و ساختمانهای شخصی، ادارات دولتی، معابر و فضاهای شهری باید شرایط تردد را آسان کنیم تا همه مردم بتوانند نیازهای خود را تامین نمایند و از زندگی شهری لذت ببرند.

وی اضافه نمود: مناسب سازی شهری باید مورد توجه کمیسیون ماده 100 و نیز بخشداری ها و دهیاری ها قرار گیرد و مدیران اجرایی بویژه شهرداریها نیز درهنگام صدور پروانه احداث نقشه ساختمانها را بامعیارهای استاندارد مناسب سازی محیطی تطبیق دهند و در ساختمان های قدیمی نیز تا حد ممکن اصلاحات لازم صورت گیرد تا مشکلات کمتر گردد. معاون عمرانی استانداری قزوین بیان نمود: همه شهروندان در ساخت و سازهای خصوصی هم باید استانداردها را رعایت نمایند زیرا برخی از این ساختمانها ممکن است در آینده تغییر کاربری داده و یا در اختیار کسان دیگری قرار گیرد که مناسب سازی نشدن ورودی آنها مشکل ساز گردد و هزینه زیادی را به صاحب ملک تحمیل کند لذا باید همه به رعایت استانداردها ملزم شویم و آن را رعایت کنیم.

فرخزاد اظهارداشت: برخی از کشورها و نیز برخی استانها در این زمینه تجارب ارزشمندی دارند که می توانیم از آنها استفاده نموده و الگوی مناسبی را در مناسب سازی معابر و ساختمانها مورد توجه قرار دهیم.

وی اضافه نمود: استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد و توجه به ایده ها و خواسته های معلولان می تواند در تصمیم گیری ها موثر بوده و شرایط بهتری را در مدیریت شهری برای همه گروهها بویژه معلولان و سالمندان ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فضاهای شهری در قزوین برای معلولان باید مناسب سازی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضاهای شهری در قزوین برای معلولان باید مناسب سازی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید