نخستین شارژر بی سیم فرکانس رادیویی تجاری شد

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، دو شرکت مالزیایی با همکاری یکدیگر نخستین شارژر بی سیم فرکانس رادیویی مبتنی بر نانوفناوری را توسعه دادند.

نخستین شارژر بی سیم فرکانس رادیویی تجاری شد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ عینکی باهوش، شرکت اینهنس ترک (Enhance Track)، یکی از شرکای فناوری شرکت نانومالزیا برهد (NMB; NanoMalaysia Berhad) در کوشش برای تجاری سازی فناوری نانو با پیروزیت یک نمونه اصلی از شارژر تلفن همراه بی سیم فرکانس رادیویی (RF) را تکمیل نموده است که به فناوری انتقال انرژی مالزی (Malaysian Energy Transmission Technology) تحت عنوان METT شناخته می گردد.

این دستگاه اولین شارژر از نوع خود در مالزی است و امکان شارژ غیر تماسی غیر القایی از راه دور را در فاصله چند متری فراهم می نماید و قابلیت تأمین انرژی دستگاه های تلفن همراه 5 ولت را دارد. این شارژر احتیاج به کابل های شارژ و تعویض باتری را رفع می نماید. به عبارت ساده تر، با وجود این سیستم، می توان با WiFi وارد هر منطقه ای شد و تلفن خود را به طور اتوماتیک شارژ کرد.

بندیکت فو، مدیر عامل شرکت اینهنس ترک گفت: امروزه هر فرد یک تلفن همراه دارد که چه برای اهداف تجاری و چه برای اهداف شخصی از آن استفاده می نماید. افراد، احتیاجمند روشی کارآمد هستند تا بدون محدود شدن به یک دیوار وسایل خود شارژ نمایند. اکنون سیستمی وجود دارد که در آن افراد یک تلفن همراه بی سیم واقعی خواهند داشت که می تواند قابلیت تحرک محض را فراهم کند. تقاضای بازار در این حوزه باور نکردنی بوده است.

این فناوری تحول آفرین تحت برنامه اقدام ملی گرافن (NGAP; National Graphene Action Plan) در شرکت نانومالزیا برهد ایجاد شد که بر توسعه فناوری های مبتنی بر گرافن با همکاری صنایع و دانشگاه های مالزی متمرکز است. در سال گذشته دکتر رضال خیری احمد، مدیر ارشد اجرایی شرکت نانومالزیا برهد در کنفرانس و نمایشگاه NanoSummit مالزی (MyNano 2019) شرکت کرد. در راستای انقلاب صنعتی چهارم، تمرکز NGAP 2019 بر روی سیستم شارژ بی سیم و شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) نهاده شد. نشانه گذاری این محصول نقطه عطف مهمی در تجاری سازی فناوری نانو خواهد بود.

رضال گفت: شرکت نانومالزیا یک شارژر بی سیم از راه دور را به عنوان یکی از چند تغییردهنده تحول آفرین از قبل شناسایی نموده بود. با استفاده از مدل سرمایه گذاری مخاطره پذیر منحصربفرد ما، این فناوری به وسیله هم اندیشی با اینهنس ترک و توسعه محصول و سرمایه گذاری در پروژه های مقیاس پذیر توسعه یافت.

راهنمایی محصول به بازار به وسیله مشارکت هوشمند و با ارتباط با خریداران تجاری انجام خواهد شد. شارژر بی سیم با طیف وسیعی از کاربرد های بالقوه در بخش اقتصاد دیجیتال، یک داستان پیروز عالی در زمینه تجاری سازی فناوری نانو در این کشور به شمار می رود، در نتیجه یک سکوی پرتاب برای دیگر راهکار های مرتبط با فناوری نانو در راستای آرمان های انقلاب صنعتی مالزی ارائه می دهد.

در حال حاضر، METT در حال بهینه سازی و بهبود نهایی است. پیش بینی می گردد این محصول تا اواسط سال 2021 به بازار عرضه گردد. هنگامی که این کار انجام گردد، نه تن ها باعث تحول در بازار خواهد شد، بلکه انتظار می رود نزدیک به 1.9 میلیارد رینگیت مالزی (RM) درآمد داشته باشد و 2800 فرصت شغلی ایجاد نماید. اهمیت دادن به نقش فناوری نانو در کشور، نه تن ها موجب ارائه راهکار برای مسائل روزمره بلکه باعث تحریک اقتصاد و همچنین حرکت به سمت جلو می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نخستین شارژر بی سیم فرکانس رادیویی تجاری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین شارژر بی سیم فرکانس رادیویی تجاری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید