نسبت حوزه های مختلف با هنرهای تجسمی روشن گردد

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم معین شدن نسبت حوزه های مختلف با هنرهای تجسمی، اظهار داشت که در عرصه هنرهای تجسمی هنرمندان ماندگارند. مدیران و معاونان و وزرا می آیند و می روند، ولی هنرمندان می مانند.

نسبت حوزه های مختلف با هنرهای تجسمی روشن گردد

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش و به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، سید عباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) عصر روز سه شنبه (20 فروردین ماه) با رؤسای انجمن های هنری از جمله سیدمجتبی حسینی (معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، هادی مظفری (مدیر کل هنرهای تجسمی)، احسان آقایی (رئیس موزه هنرهای معاصر تهران) و سیدحسین سیدزاده (مدیرعامل صندوق اعتباری هنر) در موزه هنرهای معاصر تهران دیدار کرد.

صالحی در این نشست اظهار کرد: آنچه در هنرهای تجسمی در سال گذشته رخ داد، گام های اولیه بود و سال جاری گام بعدی را بر می داریم. رویدادهایی که انجمن ها برگزار کردند، خط های اتصال انجمن ها با وزارت فرهنگ را برقرار کرد. در دیدارهایی که از جشنواره هنرهای تجسمی فجر داشتم، دریافتم که فرصتی تازه در این زمینه پدید آمده است.

او اضافه نمود: هنرهای تجسمی چند مزیت مهم دارند؛ خلاقیت فردی انفجاری در این هنرها و حضور اجتماعی آن، رابطه هنرهای تجسمی با اجتماع و حوادث و رویدادهای مهم را رقم می زند. خلاقیت در هنرهای تجسمی در خدمت مباحث اجتماعی هم از نظر سوژه و هم از نظر حمایت از جامعه است. کشور ما پر از مسائل اجتماعی است و هنرمندان می توانند در حل این مسائل و کمتر کردن آلام جامعه یاری نمایند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یکی از برنامه ها و اهداف در حوزه هنرهای تجسمی درگیر کردن کل ایران با هنر است، گفت: هنرهای تجسمی به انسجام اجتماعی یاری می نماید و نخ تسبیح انسجام اجتماعی جامعه ایران و نزدیکی اقوام و اقلیم ها است. این هنرها ظرفیت و مزیت های ویژه ای دارند که باید قومی تر بشوند. از طرفی دیگر باید کوشش کنیم که مجموعه های دیگر همانند مجموعه های دولتی و دولتمردان و همینطور فضای اجتماعی و سرمایه های مالی را با ظرفیت هنرهای تجسمی آشنا کنیم.

صالحی اعلام کرد: نسبت حوزه های مختلف با هنرهای تجسمی باید روشن و قوی گردد؛ حوزه گردشگری، حوزه های میان فرهنگی و شهرسازی باید ظرفیت و نسبت خود را با هنرهای تجسمی بازتعریف نمایند. این مساله باعث هم افزایی و هم فکری بیشتر می گردد. نکته مهم این است که شما هنرمندان ماندگارید، مدیران و معاونان و وزرا می آیند و می روند، ولی هنرمندان می مانند. همراهی وزارت فرهنگ و انجمن ها، با این هدف شکل می گیرد که ظرفیت هنرهای تجسمی بالاتر برود و این مساله باید در زمینه اقتصاد هنر نیز توانایی خود را نشان دهد.

در این نشست همچنین هادی مظفری، مدیر کل هنرهای تجسمی نیز در سخنانی به رابطه انجمن های تخصصی هنری و اداره کل تجسمی اشاره نمود و گفت: واسپاری کارها به انجمن ها در سال 97 مهم ترین کار ما بود که با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد. سال گذشته یک میلیارد و ششصد میلیون تومان قرارداد با انجمن ها برای اجرای فعالیت های سالانه منعقد شد. انجمن هایی مانند گرافیک، هنرمندان سفالگر، تصویر گران و… که با شعار همه ایران، تهران نیست رویدادهای خود را در سراسر کشور برگزار کردند. به همین دلیل در نظر داریم قرارداد با انجمن ها را تا مبلغ 5 میلیارد تومان در سال 98 افزایش دهیم.

فاطمه کرک آبادی (رئیس هیأت مدیره انجمن طراحان گرافیک)، محسن سلیمانی (نایب رئیس انجمن طراحان گرافیک)، کیانوش غریب پور (رئیس انجمن تصویرگران)، فرزاد فرجی (رئیس انجمن هنرمندان سفالگر)، امیر راد (رئیس انجمن هنرمندان نقاش ایران)، عباس مجیدی (رئیس انجمن هنرمندان مجسمه ساز) از دیگر حاضران این نشست بودند.

از دیگر مطالباتی که در این نشست مطرح شد ایجاد و شکل گیری خانه هنرهای تجسمی و همچنین فضایی معین برای برگزاری دوسالانه ها و فعالیت های ملی و بین المللی در حوزه هنرهای تجسمی بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نسبت حوزه های مختلف با هنرهای تجسمی روشن گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسبت حوزه های مختلف با هنرهای تجسمی روشن گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید