چین اعمال فشار بر آخرین هم پیمان تایوان در آفریقا را رد کرد

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، یک دیپلمات ارشد چینی امروز (شنبه) گفت، این کشور قصد ندارد آخرین هم پیمان دیپلماتیک جزیره خودمختار تایوان در آفریقا یعنی کشور سوازیلند را به منظور قطع ارتباط با این جزیره و نزدیک شدن به پکن تحت فشار قرار دهد اما عقیده دارد که طی زمان این اتفاق خواهد افتاد.

چین اعمال فشار بر آخرین هم پیمان تایوان در آفریقا را رد کرد

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که چین تمایلش را برای ارتباط برقرار کردن با کشور سوازیلند که اخیرا به نام پادشاهی اسواتینی معرفی گردیده اعلام نموده است.

با این حال دولت اسواتینی گفته که پکن مشغول بازی های فکری گردیده و این کشور هیچ تمایلی برای قطع ارتباط با تایوان ندارد.

این در حالی است که چند روز دیگر قرار است یک اجلاس مهم میان چین و کشورهای قاره آفریقا برگزار گردد و کشور اسواتینی تنها کشور آفریقایی است که در این اجلاس شرکت نمی کند و احتمالا شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در این اجلاس وام های جدیدی به منظور یاری به آفریقا پیشنهاد خواهد نمود.

شو جینگهو، فرستاده ویژه چین به آفریقا در یک کنفرانس خبری گفت: مساله کشور اسواتینی و ارتباط نداشتنش با پکن یک موضوع مهم است اما تصمیم درباره دست زدن به این اقدام به عهده خود آنهاست.

او اعلام نمود: ما قصد نداریم درباره موضوع روابط با این کشور هیچ گونه فشاری را اعمال کنیم. ما منتظر خواهیم ماند تا زمان درست فرا برسد. من معتقدم که این روز دیر یا زود پدیدار خواهد شد.

در حال حاضر تایوان که از نظر چین یک استان خودمختار متعلق به چین محسوب می گردد روابطی رسمی با تنها 17 کشور برقرار نموده که اکثر آنها کشورهای توسعه نیافته و کوچک در آمریکای مرکزی و حوزه اقیانوسیه هستند.

تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان متعهد گردیده که در مقابل فشارهای چین تسلیم نگردد و تایوان چین را متهم به کوشش برای دور کردن کشورهای هم پیمان خود از طریق پیشنهاد دادن وام و یاری مالی نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "چین اعمال فشار بر آخرین هم پیمان تایوان در آفریقا را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین اعمال فشار بر آخرین هم پیمان تایوان در آفریقا را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید