کاهش تلفات ناشی از سرطان با یک آسپرین

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، مطالعه تازه نشان می دهد، آسپرین می تواند خطر مرگ ناشی از سرطان های سینه، روده عظیم و پروستات را تا 20 درصد کاهش دهد.

کاهش تلفات ناشی از سرطان با یک آسپرین

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، مطالعه تازه نشان می دهد، آسپرین می تواند خطر مرگ ناشی از سرطان های سینه، روده عظیم و پروستات را تا 20 درصد کاهش دهد.

متخصصان در پژوهش های خود دریافتند، 20 درصد کاهش مرگ و میر را در بیماران مبتلا به سرطان که آسپرین مصرف می نمایند، کشف کردند.

میلیون ها نفر در سراسر دنیا برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی آسپرین مصرف می نمایند. آسپرین خون را رقیق می نماید و خطر بروز لخته های خونی را کاهش می دهد؛ اکنون محققان متوجه خصیصه های ضد التهابی آسپرین برای کاهش خطر مرگ در صورت ابتلا به بعضی از سرطان ها شده اند.

به گفته کارشناسان، این داروی مقرون به صرفه قیمت توسعه سرطان در بدن را کاهش می دهد؛ آسپرین معمولاً به اسم مسکن مقرون به صرفه قیمت و موثر بدون احتیاج به نسخه شناخته می گردد اما یک مطالعه تازه نشان می دهد که این هم یک گزینه درمانی پیروز سرطان است.

پژوهشگران دانشگاه کاردیف انگلیس آنالیز مطالعات مشاهده ای قبلی را در بیماران با 18 سرطان مختلف از جمله سینه، روده عظیم و پروستات انجام دادند؛ از حدود 250 هزار بیمار، مصرف آسپرین با کاهش حدود 20 درصدی مرگ و میر ناشی از سرطان همراه بود، در مقایسه با افرادی که این دارو را مصرف نکردند.

این مطالعه به وسیله پروفسور پیتر الوود، استاد افتخاری دانشگاه کاردیف، که بیش از 50 سال اثرات آسپرین را مطالعه نموده، راهنمایی شده و نتایج آن در مجله eCancermedicalscience منتشر شده است.

پیتر الوود می گوید: تحقیقات ما نشان می دهد آسپرین نه تنها به کاهش خطر مرگ یاری می نماید، بلکه نشان داده شده است که باعث کاهش شیوع سرطان در بدن می گردد؛ اصطلاحاً توسعه متاستاتیک.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

به "کاهش تلفات ناشی از سرطان با یک آسپرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش تلفات ناشی از سرطان با یک آسپرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید