خراسان رضوی اوایل اسفند به اوج موج ششم کرونا خواهد رسید

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته خراسان رضوی از اوایل اسفندماه به اوج موج ششم کرونا خواهد رسید.

خراسان رضوی اوایل اسفند به اوج موج ششم کرونا خواهد رسید

وبلاگ عینکی باهوش مشهد - محمدعلی کیانی در جمع مدیران رسانه های خراسان رضوی گفت: هم اکنون خراسان رضوی وارد موج ششم همه گیری کرونا شده است و فرایند افزایشی بیماران کرونایی با سویه غالب اومیکرون تا چهار هفته آینده و ابتدای اسفندماه ادامه دارد.

به گفته او هم اکنون کمتر از 5 درصد بستری شدگان کرونا در بیمارستان های استان خراسان رضوی از نوع سویه اومیکرون هستند که با همه گیری این ویروس بر شمار آنان افزوده خواهد شد.

بیشتر بخوانید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر 50 درصد آزمایش های کرونا در کشور از نوع سویه غالب اومیکرون است که طبق پیش بینی ها تعداد مبتلایان و بستری شدگان رو به افزایش است.

به گفته کیانی مردم بدانند که اگرچه سویه اومیکرون نوع خفیف تر کرونا است، ولی با توجه به سرایت بالای این ویروس، اندازه ابتلا و بستری شدگان ناشی از آن بسیار بالا پیش بینی شده است که به همین علت اندازه مرگ و میر نیز بالا می رود.

او گفت: هم اکنون پوشش کامل واکسیناسیون و تزریق سه دز واکسن، مهم ترین راه چاره مقابله با اومیکرون و خطرات مرگ و میر آن به شمار می رود.

/م.م

وبلاگ عینکی باهوش خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خراسان رضوی اوایل اسفند به اوج موج ششم کرونا خواهد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان رضوی اوایل اسفند به اوج موج ششم کرونا خواهد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید