7 توصیه برای غذا خوردن سرکار

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، ناهار چه می خورید؟ کجا غذا می خورید؟ مطمئناً بیش ترین پاسخی که در این زمینه شنیده می گردد این است: سرکار، پشت میزم! خیلی دوست دارم یک استراحت کوتاهی داشته باشم وناهار را در کنار دوستان و به دور از میزکارم بخورم اما ... آمار نشان داده که نزدیک 70 درصد افراد این گونه ناهار می خورند. خبر ناراحت کننده این است که غذا

7 توصیه برای غذا خوردن سرکار

7 توصیه برای غذا خوردن سرکار

این روزها وقت ناهار، همه با خوردن یک ساندویچ یا غذای سریع پشت میز کار آرامش لازم برای غذا خوردن را از خود می گیرند! شما چطور؟

ناهار چه می خورید؟ کجا غذا می خورید؟ مطمئناً بیش ترین پاسخی که در این زمینه شنیده می گردد این است: سرکار، پشت میزم! خیلی دوست دارم یک استراحت کوتاهی داشته باشم وناهار را در کنار دوستان و به دور از میزکارم بخورم اما ... آمار نشان داده که نزدیک 70 درصد افراد این گونه ناهار می خورند. خبر ناراحت نماینده این است که غذا خوردن با این روش نه تنها باعث ایجاد سوء هاضمه می گردد بلکه اندازه بهداشتی بودن و سالم بودن ماده غذایی را که مصرف می کنید را هم از بین می برد. قطعاً میز کار برای کار کردن طراحی شده و نه غذا خوردن! اما راه چاره چیست؟ شاید واقعاً نتوان راه چاره صددرصدی برای این کار پیدا کرد اما حداقل رعایت چند نکته می تواند ضرر ناشی از خوردن غذا پشت میز کار را به حداقل رساند.

یکی از بزرگ ترین اشکالاتی که به خوردن غذا پشت میز کار وارد است این است که تمام حواس فرد به جای غذا خوردن معطوف کار کردن می گردد. به جای تمرکز به غذا خوردن، ایمیل می زنید یا درحال پاسخ دادن به تلفن هستید! واما فکرکردید اضافه وزن دارند، این یک هشدارجدی است! غذا خوردن پشت میز کار باعث می گردد بیش از حد غذا بخورید چرا که حواس تان به جای این که به حجم غذای تان باشد به ورق هایی است که برای امضا کردن پیش رویتان انباشته شده است. به گفته یکی از متخصصان زمان ناهار خوردن برترین فرصت برای شماست تا از پشت میزکار بلند شوید و به بدنتان فرصت یک استراحت بدهید. در این حالت جریان خون به گردش سریع می پردازد و خستگی پاها را از بین می برد. و اما نکته منفی دیگر هنگام غذا خوردن پشت میزکار این است که همراه غذا انواع و اقسام باکتری ها و میکروب ها را هم مهمان بدنتان می کنید. باورنکردنی است اما کافی است ساندویچ تان را روی میز قرار داده تا میلیون ها باکتری ها را نوش جان کنید.

7 نکته جالب: قطعاً بهتر است درآشپزخانه محل کارناهارتان را نوش جان کنید. اما برای آن دسته افرادی که نمی توانند دل ازمیزکارشان بنمایند دنبال کردن نکات زیر لازم است:

1- به آنچه می خورید توجه کنید.هنگام غذا خوردن حواس تان را به آنچه که در دهانتان قرارمی دهید بدهید. نگذارید چک کردن میل و صحبت کردن با تلفن حواس تان را پرت نموده و باعث افراط درخوردن تان گردد. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است حجم ناهارتان را به صورت معقول در نظر بگیرید.

2- ناهار خانگی داشته باشید. ناهاربرترین فرصت برای تأمین مواد مغذی بدن است. یک سالاد مرغ همراه انواع سبزیجات به خوبی پروتئین و فیبربدن را تأمین می نماید. از خوردن غذاهای فست فود بپرهیزید، چرا که این غذاها سرشار از چربی و کالری است و مواد مغذی موجود در آن خیلی ناچیز است. ناهارتان را حتماً در یک جای خنک قرار دهید به محض رسیدن به محل کار آن را در یخچال بگذارید. هنگام صرف ناهار روی میزکارتان پارچه کوچک و سفیدی پهن نموده وغذای تان را روی آن قرار دهید.

3- زمانی را به راه رفتن اختصاص دهید. به گفته یکی از محققین، بدن ما به گونه ای است که عملکرد بهینه تمام اعضای آن با راه رفتن صورت می گیرد. اگرهنگام ناهار خوردن هم مجبورید غذا را پشت میزکارتان صرف کنید، بهتراست زمان مناسبی را درطول روز برای چند دقیقه راه رفتن پیدا کنید. با راه رفتن عضلات بدن حرکت می نماید و گردش خون بهتر درعضلات انجام می گردد.

4- میزکارتان را ضدعفونی کنید. کافی است روزانه یک بار میزکارتان را با مواد شوینده و ضدعفونی نماینده تمیز کنید تا از شر باکتری ها خلاص شوید. شما می توانید ازدستمال های ضدعفونی نماینده برای این کار بهره ببرید. نباید فراموش کنید، تلفن، کیبورد کامپیوترو موس را تمیز کنید و تا حد امکان هنگام صرف غذا از دست زدن به این ها خودداری کنید. نکته مهم دیگر این است که قبل از غذا خوردن حتماً دست های تان را با صابون بشویید.

5-زیردستی فراموش نگردد. بعد از این که میزتان را ضدعفونی کردید، نباید فراموش کنید پارچه ای تمیز را روی میز پهن کنید و غذای تان را روی آن قرار دهید. بارها و بارها دیده شده که افراد هنگام ناهارخوردن پشت میزکارازچند برگه روزنامه به اسم زیردستی استفاده می نمایند. این روش تأیید متخصصان بهداشت هم چرا که آنها براین باورند که روزنامه به تنهایی ناقل باکتری های مختلف است!

6- با یک دوست غذا بخورید. اگر قراراست پشت میزتان غذا بخورید، یکی ازهمکاران دوست داشتنی تان را دعوت کنید تا همراه شما غذا بخورد. این کار یک زنگ سرگرمی بزرگ هنگام کار کردن است. خود را ازچند دقیقه صحبت با یک دوست محروم نکنید، مطمئناً ناهارتان به شما بیشتر می چسبد!

7- عادت را ترک کنید. هیچ کاری را به عادت تبدیل نکنید. تکرار بیشتر کارها آن را به عادت تبدیل می نماید ودیگر ترک آن عادت موجب مرض می گردد. اگرهمیشه ناهار را پشت میز کارتان صرف کنید، این کار به صورت عادت در وجودتان شکل می گیرد. درصورتی که هیچ راه چارهی برای این کار پیدا نمی کنید، حداقل هفته ای 2 روز را به ناهار خوردن درآشپزخانه محل کار یا محلی بازتر اختصاص دهید.

منبع:زندگی ایده آل ش 53

منبع: راسخون

به "7 توصیه برای غذا خوردن سرکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 توصیه برای غذا خوردن سرکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید