800 هزار دوز واکسن روسی در راه ایران

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، این اندازه واکسن شامل کامپوننت اول و دوم فردا پنجشنبه با هواپیمایی ماهان به تهران ارسال خواهد شد.

800 هزار دوز واکسن روسی در راه ایران

با احتساب این مقدار واکسن تا به امروز دو میلیون و 500 هزار دز واکسن اسپوتنیک وی تحویل جمهوری اسلامی ایران شده است.

روسیه اولین کشوری بود که واکسن موسوم به اسپوتنیک وی را علیه ویروس کرونا ثبت کرد و با وجود اینکه برای فروش آن نیز با بسیاری از کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران قرارداد فروش امضا کرد، اما اجرای تعهداتش برای ارسال واکسن با تاخیر روبرو شد.

به گزارش ایرنا از مسکو، داده هایی که طی واکسیناسیون جمعیت روسیه و دیگر کشورها به دست آمده نشان می دهد که واکسن اسپوتنیک وی یکی از ایمن ترین و موثرترین واکسن ها علیه ویروس کروناست.

سازمان جهانی بهداشت نیز روز گذشته اعلام نمود که تمام موانع برای ثبت جهانی این واکسن رفع شده است. به همین دلیل در ده ها کشور با بیش از 3.5 میلیارد نفر جمعیت این واکسن ثبت شده و این کشورها با روسیه قرارداد خرید واکسن امضا کردند.

در همین حال تحقیقات رسانه ها نشان می دهد که روسیه نتوانسته به تعهدات خود برای ارسال واکسن به کشورهای طرف قرارداد در موعد مقرر عمل کند که مقامات روس مهمترین علت آن را مسائل فنی در فرایند فراوری بخصوص در فراوری دز دوم این واکسن اعلام نموده اند.

ایران از اولین کشورهایی بود که با صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه قرارداد برای خرید واکسن اسپوتنیک وی و هم فراوری مشترک آن منعقد کرد. بر همین اساس قرارداد خرید 60 میلیون دز واکسن اسپوتنیک وی را در فروردین ماه امسال با روسیه امضا کرد و بر اساس این قرارداد می بایست از خرداد تا آذرماه این مقدار را به طریقی که در قرارداد معین شده به ایران ارسال می شد.

با تحویل محموله امروز واکسن اسپوتنیک به سفارت ایران، روسیه قرارداد دو میلیونی را بطور کامل اجرا کرد و حدود 500 هزار دز از قرارداد 60 میلیون دز را هم تحویل داد.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز

به "800 هزار دوز واکسن روسی در راه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "800 هزار دوز واکسن روسی در راه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید