اپلیکیشن Update for Samsung روی گوگل پلی تقلبی است!

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، اینطور که به نظر می رسد، برنامه ای قلابی تحت عنوان Update for Samsung (بروزرسانی برای سامسونگ) در فروشگاه گوگل پلی وجود دارد که توصیه می گردد آن را نصب نکنید.

اپلیکیشن Update for Samsung روی گوگل پلی تقلبی است!

در فروشگاه گوگل پلی، بی شمار برنامه وجود دارد که هر یک به نوعی ادعا می نمایند می توانند عملکرد گوشی شما را از لحاظ سرعت بهبود ببخشند. اما اکثر این برنامه ها به نوعی تقلبی هستند و درواقع نه تنها هیچ تأثیر مثبتی روی عملکرد گوشی ندارند، بلکه در بعضی موارد باعث بروز مشکلاتی نیز می شوند.

یکی از این برنامه ها، بروزرسانی سامسونگ نام دارد که اخیرا تحت عنوان Update for Samsung در گوگل پلی برای دانلود در دسترس نهاده شد. طبق گزارشات، بیش از 10 میلیون کاربر تاکنون با فرض براینکه این برنامه در راستای بهبود عملکرد دستگاه در فروشگاه وجود دارد، آن را نصب نموده و نه تنها در عمل چیز خاصی از آن ندیده اند، بلکه بعد از اجرای آن، به سوی وب سایت های تبلیغاتی متعددی راهنمایی شده و با مشکل روبرو می شوند.

این موضوع زمانی نگران نماینده می گردد که بدانیم این برنامه برای ارائه بروزرسانی سالانه که در حقیقت وجود خارجی ندارد، 35 دلار نیز از کاربران درخواست می نماید. جالب اینجاست که این برنامه حتی اجازه دانلود بروزرسانی های فرمور (firmware) را نیز به کاربران می دهد اما فرآیند دانلود هیچگاه با موفقیت به انتها نمی رسد.

درحالیکه Update for Samsung یک نرم افزار جاسوسی نیست و هیچ گونه سو استفاده و یا سرقتی نیز به وسیله آن گزارش نشده، اما عجیب به نظر می رسد چرا فروشگاه بزرگی همانند گوگل پلی از ورود چنین برنامه هایی به درون فروشگاه جلوگیری نمی نماید. درحالیکه گوگل پلی از اپ استور شرکت اپل غنی تر است، اما به نظر می رسد از نظر امنیتی و کیفیت بعضی برنامه ها، همچنان این دو فروشگاه فاصله زیادی با یکدیگر دارند.

منبع: mspoweruser

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپلیکیشن Update for Samsung روی گوگل پلی تقلبی است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن Update for Samsung روی گوگل پلی تقلبی است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید