تحلیلگران: پلی استیشن 5 سال جاری دو برابر ایکس باکس سری خواهد فروخت

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، طبق گفته های پیرز هاردینگ-رولز، تحلیلگر صنعت بازی های ویدیویی، پلی استیشن 5 در سال 2022 همچنان در مسیری واقع شده است که بتواند از نظر فروش پیشتاز باشد و بیشتر از ایکس باکس سری ایکس فروش داشته باشد.

تحلیلگران: پلی استیشن 5 سال جاری دو برابر ایکس باکس سری خواهد فروخت

در گزارش جدیدی از Ampere Analysis، این تحلیلگر درباره اینکه سونی و مایکروسافت چگونه در سال 2020 و 2021 به خاطر تقاضای بالا و دشواری در تأمین موجودی کنسول مشکلاتی را پشت سر گذاشته و دوران سختی را تجربه نموده اند، صحبت نموده است.

هاردینگ-رولز گفت که در سال 2022 شرایط در دسترس بودن پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/ اس به آرامی در طول سال بهبود می یابد و در ادامه اعلام کرد: انتظار ما این است که سونی با نسبت 2 به 1 از مایکروسافت فروش بیشتری داشته باشد.

با این حال، او پیش بینی می نماید که در سال 2021 بیش ترین فروش کنسول در بازار متعلق به نینتندو سوییچ با فروشی حدود 21 میلیون دستگاه خواهد بود. این در حالی است که پیش بینی او برای پلی استیشن 5 فروشی حدود 18 میلیون دستگاه و کنسول های ایکس باکس سری ایکس/ اس حدود 9 میلیون دستگاه است. این تحلیلگر می گوید که رشد فروش سوییچ ناشی از تقاضای گیمرها برای خرید نینتندو سوییچ اولد است که سال گذشته عرضه شد.

علاوه بر این، هاردینگ-رولز گفت که سرویس های اشتراکی بازی سال جاری در سراسر آمریکای شمالی و اروپا با رشد خود حدود 27 درصد از بازار را به خود اختصاص دهند. سرویس های اشتراکی که امکان دانلود بازی را ارائه می دهند، بخش اصلی بازار سرویس های اشتراکی را تشکیل خواهند داد و بیشترین رشد را در بازار تجربه خواهند کرد. از طرف دیگر، سرویس های اشتراکی که فقط استریم بازی را به بازیکنان ارائه می دهند هم چیزی حدود 6 درصد بازار را به خود اختصاص خواهند داد.

نسبت 2 به 1 میان فروش پلی استیشن 5 و کنسول های ایکس باکس سری چندان عجیب نخواهد بود و با توجه به شرایط بازار در این سال های اخیر کاملا احتمال دارد. با این حال، تحرکات اخیر مایکروسافت در صنعت ممکن است باعث گردد این اختلاف کمتر گردد. آن ها به تازگی اعلام نموده اند که قصد دارند شرکت اکتیویژن بلیزارد را با قیمت 70 میلیارد دلار خریداری نمایند. این قرارداد قرار است تا انتها 30 ژوئن سال 2023 نهایی گردد. همین خرید بزرگ باعث شده پرسش هایی را برای بعضی از مخاطبان ایجاد کند که آیا سری بازی های کال آو دیوتی انحصاری ایکس باکس خواهند شد یا خیر. این موضوع می تواند در فرایند فروش کنسول ها هم تأثیرگذار باشد. با این حال، هواداران پلی استیشن حداقل برای یکی دو بازی بعدی کال آو دیوتی نباید نگران باشند و این آثار به صورت پیش فرض قبل از نهایی شدن بازی معرفی یا عرضه خواهند شد. با این حال، فیل اسپنسر هم به تازگی در نوشته ای در توییتر اعلام نموده که میخواهد به توافقات فعلی شرکت ها با اکتیویژن بلیزارد پایبند بماند و خواسته آن ها حفظ کال آو دیوتی در پلی استیشن است.

منبع: Gamespot

منبع: دیجیکالا مگ

به "تحلیلگران: پلی استیشن 5 سال جاری دو برابر ایکس باکس سری خواهد فروخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیلگران: پلی استیشن 5 سال جاری دو برابر ایکس باکس سری خواهد فروخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید