کمبود تراشه برنامه فراوری پلی استیشن 5 را برهم زد

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، مسائل مربوط به کمبود جهانی تراشه نه تنها باعث شد سونی نتواند به آمار فراوری برآورد شده برای پلی استیشن 4 دست پیدا کند، بلکه این موضوع برای پلی استیشن 5 نیز اتفاق افتاده است.

کمبود تراشه برنامه فراوری پلی استیشن 5 را برهم زد

سونی انتظار داشت در فروردین سال جاری تا سال آینده بتواند 16 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 مونتاژ کند، اما ظاهرا مسائل فراوری غول صنعت بازی ژاپنی باعث شده نتواند این هدف را محقق کند و احتمالا در برترین حالت امکان مونتاژ حدود 15 میلیون دستگاه برای این شرکت فراهم خواهد شد.

طبق گزارش بلومبرگ؛ سونی پیش بینی نموده است که در سال اقتصادی جاری 14.8 میلیون دستگاه کنسول پلی استیشن 5 به فروش خواهد رسید. هرچند عدد تازه نسبت به آمار ارائه شده در گذشته کاهش چندان زیادی پیدا ننموده است، اما محدودیت های آینده و احتاقتصادی سونی برای عرضه کنسول نسل نهم خود را نشان می دهد. در واقع این شرکت قصد داشت با رسیدن به فروش 16 میلیون دستگاه، سهم بازار خود را برای سال بعد تضمین کند.

در گزارش های قبلی گفته شده بود که سونی در زمینه لجستیک و بعلاوه تامین قطعات مورد احتیاج خود با مشکل روبرو شده است، زیرا هم اکنون دنیا با معضل بی سابقه کمبود چیپست دست و پنجه نرم می نماید. گزارش بلومبرگ بعلاوه اضافه می نماید که محموله ها همواره به موقع عرضه نمی شوند و سطوح مختلف عرضه واکسن، عملیات پایگاه های فراوری را پیچیده نموده است.

هرچند سونی فروش 22.6 میلیون پلی استیشن 5 را برای سال اقتصادی آینده پیش بینی نموده که از آوریل 2022 شروع می گردد، اما شرکای فراوری نماینده این شرکت ادعا می نمایند که رسیدن به این هدف بسیار سخت خواهد بود. به عبارت دیگر، انتظار نداشته باشد که خرید پلی استیشن 5 به این زودی ها آسان گردد.

علاوه بر سونی، نینتندو نیز در اوایل این ماه به علت کمبود قطعات، پیش بینی فروش کنسول دستی سوییچ را تا 1.5 میلیون دستگاه کاهش داد. بعلاوه کنسول دستی استیم دک از شرکت Valve نیز به همین دلایل اکنون قرار است با دو ماه تاخیر در فوریه 2022 عرضه گردد. با این وجود بسیاری از ناشران ادعا می نمایند که به علت کمبود کنسول، فروش نسخه کامپیوتر بازی ها افزایش پیدا خواهد نمود.،دیجیاتو

منبع: ایران آنلاین

به "کمبود تراشه برنامه فراوری پلی استیشن 5 را برهم زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود تراشه برنامه فراوری پلی استیشن 5 را برهم زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید