8 راه چاره عملی فروش بیشتر با استفاده از شبکه های اجتماعی

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، یک مشکل قدیمی همواره در مقوله فروش وجود داشته است: اگر می توانستیم نظر تعداد بیشتری از افراد را به صنعت و محصول خودمان جلب کنیم قطعا با ایجاد روابط جدید فروش بیشتری هم داشتیم. اما خبر خوب این است که این مشکل دیگر قدیمی شده است و شبکه های اجتماعی منبع شگفت انگیز ارائه فرصت های خوب تجاری به شما هستند. اگر به وسیله شبکه های اجتماعی و از راه درست آن وارد شوید بدون شک با ایجاد روابط مفید برای کسب و کار و موفقیت خود یک گام بزرگ برداشته اید. حاضر در رابطه با موفقیت و فروش بیشتر (نه بازاریابی) با یاری شبکه های اجتماعی است. 8 راه عملی فروش بیشتر با به وسیله شبکه های اجتماعی را در مجله خبرنگاران بخوانید.

8 راه چاره عملی فروش بیشتر با استفاده از شبکه های اجتماعی

1- قورباغه ات را بجوشان

طبق یک افسانه قدیمی اگر قورباغه ای را در یک قابلمه آب داغ بگذارید با احساس گرما سریع شروع به پریدن می نماید و از دست شما در می رود اما اگر یک قورباغه را در یک قابلمه آب سرد بگذارید و آب کم کم گرم گردد و به جوش بیاید قورباغه متوجه این گرما نمی گردد و پرشی هم صورت نمی گیرد و در نهایت در مشت شما باقی می ماند.

زمانی که به صورت آنلاین قرار است با افراد قرار بگذارید تهاجمی جلو نروید و قورباغه تان را به آرامی بجوشانید. در آن صورت حتی اگر داد بزنید از قابلمه داغ بیرون بپر هم به اندازه این جمله کمی با هم در خصوص کالایی که می خواهم به شما بفروشم با هم صحبت کنیم تاثیرگذار نیست.

بهتر است خونسردانه شروع کنید و به آرامی فضا را گرم کنید. برای بلاگ پست بگذارید و آن ها را خیلی هوشمندانه توییت کنید. حتی اگر مخاطبان شما را نادیده بگیرند در آینده احتمال بیشتری وجود دارد که درگیر شما شوند. برای مثال اگر یک نفر در بلاگ شما کامنتی بگذارد و جمله خوشایندی در خصوص شما بگوید و رد گردد و برود این یک شروع خوب است. به گفته دکتر روچنا جین، که در زمینه روانشناسی رسانه های اجتماعی فعالیت می نماید، زمانی که مردم شما را بیشتر ببینند بیشتر به شما علاقه پیدا می نمایند. در واقع آشنایی بیشتر با شما باعث ایجاد جاذبه در طرف مقابل می گردد به خصوص زمانی که به آن ها محتوا و اطلاعات ارزشمند بدهید.

2- به مخاطب سود برسانید

سرعت تغییر جهانی رسانه ها حتی از سرعت جت هم بیشتر است اما در عین حال بعضی چیزها در جهانی رسانه ها هرگز تغییر نمی نمایند مثل قانون طلایی شبکه ها (شبکه اجتماعی یا هر شبکه دیگری). اما این قانون طلایی چیست؟ کاری که شما انجام می دهید باید به نفع مخاطب باشد. به یاد داشته باشید برای فروش بیشتر با شبکه های اجتماعی شروع رابطه به منزله تماس های بعدی است. اگر این کار را درست انجام دهید مردم حتی قبل از این که با شما شخصا ارتباط برقرار نمایند شما را فردی ارزشمند تلقی می نمایند و در همان زمان شما هم بیکار نیستید و دارید قورباغه را آرام آرام می پزید.

3- مثل هنری کیسنجر باشید

یک روایت مشهور در خصوص هنری کیسنجر، وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده وجود دارد. ظاهرا آقای کیسنجر از کارکرد کارمندانش به این شکل مطلع می شده است: من به این کار شما نگاه می کنم، این بهترین کار شماست؟ به این ترتیب کارمندان مجبور بودند به عقب برگردند و آن کار را برای کسب رضایت رییس به بهترین شکل ممکن انجام دهند. چرا؟ چون آقای رییس به شکل ملموس و واقعی و از نزدیک با آن ها در ارتباط بود و نمونه کارها را به صورت رندوم انتخاب می کرد به همین خاطر کارمندانش سعی می کردند همواره بهترین عملکرد و اجرا را داشته باشند.

زمانی که قرار است از شبکه های اجتماعی برای فروش بیشتر یاری بگیرید حتما این روش هنری کیسنجر را در پیش بگیرید. در واقع هیچ چیز جای ارتباط واقعی را نمی گیرد. زمانی که شما برای برقرار ارتباط کوشش نمی کنید در نظر بسیاری از مخاطبان غریبه باقی می مانید. حتی اگر این جمله را مرتب تکرار کنید که محصولات من استاندارد و ارزشمند هستند توجه کسی به شما جلب نخواهد شد چون خودتان برای این کار کوششی ننموده اید.

4- شجاع باشید

بی میلی به برقراری تماس تلفنی یک امر رایج در سرتاسر جهانست. البته این مسئله در خصوص تماس های آنلاین هم صادق است. اغلب افراد در فضای اینترنت تمایلی به جواب دادن ندارند و بهتر است بگوییم در این زمینه نوعی هراس هم وجود دارد. جواب آن ها یا خیر است و یا این که معمولا عصبانی برخورد می نمایند. دلیل این امر چیست؟ واقعیت این است که بیشتر مشتریان بر این باورند که فروشندگان به اندازه کافی در دسترس نیستند.

در جهانی آنلاین، تاکید زیادی بر مفهوم بازاریابی ورودی وجود دارد. به نظر هم می رسد که بازاریابی ورودی یک رویکرد عالی است. اما این به معنی فعالیت فعال نیست و معادل آنلاین تماس های سرد، مرده یا بد است. (اگر چه تماس های سرد حتما تماس های مرده نیستند).

در واقع بازاریابی ورودی مربوط به ایجاد تجربه های ارزشمند برای مخاطب است که تاثیر مثبتی بر مردم و بر کسب و کار شما داشته باشد. فرایند بازاریابی ورودی با جذب مخاطب های بالقوه و مشتری های واقعی کسب و کار شما به وب سایت و وبلاگ شما به وسیله محتوای مفید و مناسب انجام می گردد. زمانی که این افراد از وب سایت یا وبلاگ شما بازدید می نمایند به وسیله ابزارهای مکالمه مانند ایمیل و چت، آن ها را متقاعد می کنید که این تجربه ارزشمند ادامه دار خواهد بود و درنهایت احساس لذتِ مشاور یا متخصص بودن را به آن ها می دهید.

برخلاف بازاریابی خارجی، در بازاریابی داخلی نیازی به جنگیدن برای جلب توجه مشتریان بالقوه خود ندارید. با فراوری محتوای طراحی شده متناسب با نیازها و مسائل مشتری های ایده آل، می توانید مشتری های بالقوه شایسته را جذب و برای کسب و کار خود اعتماد و اعتبار کسب کنید.

4- خوش بین و مثبت باشید

وقتی که بعضی افراد با شجاعت برای توسعه کار خود آماده می شوند با خودشان این طور فکر می نمایند: دارم یک آدم مهم می شوم پس وقتم ارزشمند است. سپس باد به غبغب می اندازند و از این که شخصیت جذابی دارند لذت می برند. چه کسی گفته آدم های مهم باید خودخواه و مغرور باشند؟ می دانستید آدم های پیروز معمولا متواضع هستند؟

در حقیقت رمز پیروزیت شما برای فروش بیشتر با شبکه های اجتماعی نفوذ کلمات یا توییت های شما نیست. افرادی که به دیگران خدمت می نمایند، افرادی که به دیگران یاری می نمایند، آن هایی که کارهای خوب دیگران را به اشتراک می گذارند، این ها افرادی هستند که به خاطر شخصیت مثبت و خوش بین تاثیرگذارند.

5- برای خرید پنجره ای آماده شوید

زمانی که با مردم ارتباط برقرار می کنید باید این انتظار را داشته باشید که شما را وارسی نمایند. زمانی که کسی می خواهد با شما ارتباط قرار کند حتما در خصوص شما گوگل می نماید تا اطلاعات جامعی در خصوصتان به دست بیاورد. مطمئن شوید زمانی که افراد می خواهند با شما ارتباط برقرار نمایند و یا در خصوص شما جستجو نمایند شما آنلاین و در دسترس باشید و دقیقا در همان حالتی باشید که دوست دارید مردم شما را ببینند. معین این که چگونه نام برند تجاری و شهرت آنلاین خود را به مخاطبین معرفی می کنید به شدت بستگی به تاثیری دارد که مخاطبان از شما می گیرند. از سوی دیگر امروزه فروشگاه ها بیشتر به مکانی تفریحی تبدیل شده اند که مردم برای تماشای چیزهایی که دوست داشتنی هستند و به وسیله تبلیغات برای شان مطرح شده است، به فروشگاه ها می روند. به این نوع گردش در فروشگاه ها خرید پنجره ای (ویترینی) یا Window Shopping می گویند.

6- شخصیت خود را به مخاطب بشناسانید

مردم با کسی ارتباط برقرار می نمایند که دوستش دارند. اگر می خواهید فروش بیشتر به وسیله شبکه های اجتماعی را تجربه کنید و با مخاطبان ارتباط برقرار کنید باید با آن ها مهربان و برای شان دلسوز باشید. اما بهترین راه برای به ثمر رساندن این مهم چیست؟

اجازه بدهید شخصیت شما بدرخشد. افرادی که شخصیتی خسته نماینده دارند خیلی زود از یادها می روند و فراموش می شوند. برای مخاطبان شما شخصیت شما بسیار مهم است. اگر می خواهید شخصیتی به یادماندنی داشته باشید رسانه های اجتماعی بهترین وسیله برای شما هستند.

7- در زمان مناسب آفلاین شوید

شبکه های اجتماعی مکانی عالی برای شروع مصاحبه هستند. اما این بدان معنا نیست که تنها جای ممکن برای مصاحبه با مخاطبان هستند. گاهی ضروری است مصاحبه با مخاطب در فضای آفلاین انجام گردد.

با فرض این که قورباغه خود را درست نموده اید و آماده است می توانید مکالمه تلفنی را شروع کنید یا به صورت چهره به چهره با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید.

پروسه فروش مثل یک ورزش ارتباطی است. بعد از این که مکالمه خود را شروع کردید و برقراری ارتباط صورت گرفت یک دلیل خوب برای مکالمه آفلاین پیدا کنید و ببینید که در قبال آن چه چیزی به دست می آورید.

بعضی رسانه ها و شبکه های اجتماعی مفید برای معرفی پروسه فراوری و فروش عبارتند از:

توییتر

شبکه اجتماعی توییتر با قابلیت به اشتراک گذاری فیلم، عکس و نوشته در هر ساعتی از روز و از هر مکانی یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای فروش بیشتر است. اگر از ابزار بافر در توییتر بهره ببرید می توانید در هر ساعتی از شبانه روز پست ارسال کنید. بسیاری از شرکت های بزرگ، فعالان رسانه و مخاطبان عادی شما در شبکه اجتماعی توییتر حضور دارند و شما با استفاده از هشتگ به راحتی می توانید خودتان را به آن ها معرفی کنید.

اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی محبوب برای افراد مشهور، مدل ها، صاحبان صنایع و شرکت ها و برندهای تجاری بزرگ از سرتاسر جهان و البته خیل عظیم مردم عادی است. فیلم و عکس دو عنصر اساسی در شبکه اجتماعی اینستاگرام هستند و شما با زمان شناسی درست و استفاده از هشتگ های داغ شده یا همان ترند می توانید محتوا و موضوعات جذاب مورد نظر خود را به سمع و نظر مخاطبان خود برسانید.

لینکدین

مخاطبان شبکه لینکدین عموما صاحبان مشاغل و افراد جویای کار هستند و این یعنی خیل عظیم مخاطبان فعال. برای ارتباط با مخاطبان در لینکدین در پست گذاری زیاده روی نکنید. روزی 2 الی سه پست کافی است. در پست های لینکدین از کلمات کلیدی پراستفاده و نیز رعایت اصول سئو غافل نشوید.

یوتیوب

می دانید بیشترین ویدیوهایی که در گوگل سرچ می شوند از کدام شبکه اجتماعی نمایش داده می شوند؟ احتمالا درست حدس زدید: یوتیوب. برای فعالیت در شبکه اجتماعی یوتیوب هفته ای یک الی دو فیلم زیر دو دقیقه کفایت می نماید. ویدئو را به سایت اصلی شرکت هم لینک بدهید و نامگذاری و برچسب های فیلم را هم درست و با دقت زیاد انتخاب کنید.

منبع: افق کوروش

به "8 راه چاره عملی فروش بیشتر با استفاده از شبکه های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 راه چاره عملی فروش بیشتر با استفاده از شبکه های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید