خبرنگاران آئین چادرپوشان حسینیه قنادها در سبزوار برگزار گردید

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، سبزوار- خبرنگاران - آئین چادرپوشان حسینیه قنادهای سبزوار همزمان با آخرین آدینه ماه ذی الحجه به نشانه خیمه گاه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار گردید.

خبرنگاران آئین چادرپوشان حسینیه قنادها در سبزوار برگزار گردید

رییس پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار به خبرنگار وبلاگ عینکی باهوش گفت: این مراسم که قدمت 80 ساله دارد هر سال به نشانه خیمه گاه حضرت امام حسین (ع) بوسیله اعضای هیات امنای مساجد این شهر با دود کردن اسپند، چاووشی و قربانی کردن گوسفند در حسینیه قنادهای سبزوار برگزار می شود.

محسن برآبادی اضافه نمود: این مراسم پس از وقفه یک ساله که بر اثر حریق و نابودی چادر حسینیه قنادها اتفاق افتاده بود پس از خریداری چادر توسط خیران و اعضای هیات امنای مساجد بار دیگر با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردید.

وی ادامه داد: در این مراسم پس از برپایی چادر و خیمه از حیاط حسینیه به عنوان تکیه استفاده می شود و تا یازدهم محرم مراسم عزاداری و تعزیه در این مکان برگزار می شود که سال جاری نحوه برگزاری مراسم تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا خواهد بود.

رییس پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: قدمت حسینیه قنادهای سبزوار به اواخر دوره قاجاریه می رسد که در سال 1384 در فهرست آثار ملی ثبت شده و مراسم چادرپوشان این حسینیه نیز سال 1395 در ردیف آثار ملی نهاده شد.

سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آئین چادرپوشان حسینیه قنادها در سبزوار برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آئین چادرپوشان حسینیه قنادها در سبزوار برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید