توسعه فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی بین دانشجویان نیاز امروز جامعه است

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، خبرنگاران/خراسان شمالی رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی بر تقویت مهارت افزایی و مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان تاکید کرد.

توسعه فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی بین دانشجویان نیاز امروز جامعه است

محسن رحمانی، در نشست با نمایندگان دانشجویان عضو سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان، اظهار کرد: در شرایط کنونی توانمندسازی و کمک به اشتغال دانشجویان باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، در برخی مواقع موقعیت شغلی وجود دارد اما کمبود دانشجو و جوان توانمند برای اشتغال به کار داریم و از همین جهت توانمندسازی دانشجویان بسیار اهمیت دارد که سازمان دانشجویان نیز به این حوزه وارد شده است.

وی با اشاره به ظرفیت مطلوب ساختارهای دانشجویی جهاددانشگاهی برای تحقق مسئولیت اجتماعی دانشجویان گفت: برای تحقق مسئولیت اجتماعی دانشجو نیاز است که مجموعه های دانشجویی به کمک بیایند.

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شاقتصادی، رحمانی با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت آموزش های تخصصی کوتاه مدت در جهاد دانشگاهی برای توانمندسازی دانشجویان باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: برنامه های اجرایی از سوی سازمان دانشجویان باید براساس نیاز دانشجویان باشد و بتواند بخشی از نیازهای آنان را تامین کند.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شاقتصادی با اشاره به مزیت های خراسان شاقتصادی، شرح داد: کشاورزی، گردشگری و صنایع از پیشران های اقتصادی در استان هستند که برای توسعه این بخش ها باید فناوری در حوزه های مختلف به کار گرفته شود و این امر با حضور فعال دانشجویان و جوانان توانمند محقق خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به طرح ملی مشاغل خانگی، شرح داد: طرح ملی مشاغل خانگی موقعیت مناسبی برای دانشجویان برای ورود به بازار کار ایجاد کرده است و در استان نیز این ظرفیت برای دانشجویان وجود دارد و امیدواریم بتوانیم گام های مثبتی در جهت اشتغال زایی دانشجویان برداریم.

رحمانی با بیان اینکه جامعه جوان و توانمند می تواند بازوی کمکی مسئولان برای پیشبرد اهداف نظام باشد، اضافه نمود: با برنامه ریزی مناسب و توسعه فعالیت ها در زمینه توانمندسازی دانشجویان و جوانان، بهره گیری از ظرفیت و توانمندی جوانان برای مشارکت در امور بسیار مفید و موثر خواهد بود.

الهام آزادزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان شاقتصادی نیز در ادامه این نشست بر توانمندسازی و مهارت آموزی دانشجویان در حین تحصیل تاکید کرد.

وی اضافه نمود: بین دانشجویانی که ضمن تحصیل به مهارت آموزی و کسب تجربه پرداخته اند و سایر دانشجویان تفاوت وجود دارد و همین تجربه کار اجرایی، فرهنگی و اجتماعی و مهارت آموزی در حین تحصیل به دانشجویان در آینده کمک خواهد کرد.

وی گفت: در جهاددانشگاهی ساختارهای تخصصی خوبی با جامعه هدف دانشجو و فضای فرهنگی برای کسب تجربه و آزمون و خطای دانشجویان فراهم است که خبرگزاری های وبلاگ عینکی باهوش و ایکنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان(ایسپا)، مرکز نوآوری و شتابدهی، حوزه های اشتغال، پژوهش و... از آن جمله اند و دانشجویان باید استفاده از این ظرفیت ها را مغتنم بدانند.

در این آئین هر یک از دانشجویان به بیان مسائل و پیشنهادات خود پرداختند و از دانشجویان فعال سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان شاقتصادی تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توسعه فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی بین دانشجویان نیاز امروز جامعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی بین دانشجویان نیاز امروز جامعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید