هوش مصنوعی

رونمایی امکانات جدید در کنفرانس طراحان گوگل

خبرنگاران- شرکت گوگل در نخستین روز از کنفرانس سالانه طراحان این شرکت، به روزرسانی هایی که در بسیاری از سرویسهایش از جمله گوگل مپس و گوگل داکس انجام داده بود را رونمایی کرد.

19 خرداد 1400

اندیشکده روسی، استعمار جهانی دیجیتال و بردگی مدرن

کارشناسان روس معتقدند که استعمارگری جدید در حوزه دیجیتال موجب وابستگی بیشتر کشورها و بردگی انسان مدرن می گردد.

14 اسفند 1399

سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری فیس بوک و مایکروسافت برای مبارزه با جعل عمیق

این روزها ماجرای ویدئوها و تصاویر دیپ فیک یا جعل عمیق به شدت حاشیه ساز شده و بسیاری از اشخاص و نهادها را درگیر نموده است. اکنون دو شرکت سرشناس فیس بوک و مایکروسافت اعلام نموده اند که کوشش خواهند کرد تمامی ویدئوهای جعل عمیق را در پلتفرمهای خود نشانه گذاری...

15 مهر 1398

ایلان ماسک تفاوت هوش انسان و هوش مصنوعی را با تفاوت انسان و شامپانزه مقایسه می کند

ایلان ماسک علاوه بر تسلا و اسپیس ایکس، مدیر عامل کمپانی نورالینک نیز هست. شرکتی که در زمینه ارتباط انسان با هوش مصنوعی فعالیت دارد. ماسک همواره این خطر را گوشزد می کند که ممکن است روزی هوش مصنوعی از انسان هوشمندتر گردد، جایگاه ما را تصاحب کند و در نهایت...

13 مهر 1398

بزوس: تنها راه حفظ زمین، قابل سکونت کردن ماه است

مدیرعامل بلو اوریجین گفت: دلیل اصلی توسعه یک ماه نشین بسیار بزرگ، در دسترس کردن سفر به ماه مانند سفر با هواپیما است، چرا که تنها راه حفظ زمین، قابل سکونت کردن ماه است.

9 مرداد 1398

جلوگیری اینستاگرام از انتشار وسیع محتوای نامناسب

اینستاگرام از این پس به پست هایی که محتوای نامناسب، خشن و هرزنگاری دارند، اجازه انتشار وسیع نمی دهد و در نتیجه کاربران کمتری می توانند آنها را مشاهده نمایند.

14 تیر 1398

از نظریه انرژی آزاد چه می دانید؟ ، تقابل هوش مصنوعی و دانش عصب شناسی برای درمان اسکیروفرنی

نظریه انرژی آزاد کارل فریستون یکی از نظریات شگفت انگیزی است که می تواند کلیدی برای حل معماهای اسکیزوفرنی باشد. نظریه ای که این روزها به لطف ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در حال پیشرفت است.

26 اردیبهشت 1398

ترامپ برای رقابت با چین به سیلیکون ولی احتیاج دارد ، آیا غول های فناوی با رئیس جمهور آمریکا دست دوستی می دهند؟

گزارش های جدید از کاخ سفید نشان می دهد که وزیر دفاع ایالات متحده؛ جیمز متیس از رئیس جمهور این کشور؛ دونالد ترامپ می خواهد بر مبارزه در خصوص هوش مصنوعی با چین متمرکز گردد.

21 آذر 1397

آیا هواوی اپل را شکست می دهد؟ ، تاکید غول فناوری چین بر حوزه هوش مصنوعی

برند چینی هواوی در کوشش است تا اپل را در حوزه هوش مصنوعی شکست دهد. این موضوع به ویژه از آن جهت اهمیت دارد که برند هواوی اخیرا از سوی دولت ایالات متحده تحت فشار قرار گرفته است.

5 آذر 1397