آمادگی سد های کشور برای مقابله با سیل

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، وزیر نیرو از وجود آمادگی و ظرفیت 24 میلیارد مترمکعبی سد های کشور برای دریافت روان آب ها و سیلاب اطلاع داد.

آمادگی سد های کشور برای مقابله با سیل

به گزارش گروه مالی وبلاگ عینکی باهوش، رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز در حاشیه امضای یادداشت تفاهم بین وزارت نیرو و بانک توسعه تعاون برای اجرای شش طرح آب و فاضلاب برای کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر پیشگیری از میزان بارندگی های در سال آبی جاری گفت: پیش بینی ها توسط سازمان هواشناسی انجام می گردد، اما پاییز سال جاری تا کنون نسبت به میانگین 35 سال گذشته، نرمال بوده و در ماه اول پاییز میزان بارندگی ها 50 درصد بیشتر از بارندگی های نرمال در کشور است، البته ممکن است در ماه های بعدی میزان بارندگی ها تغییر کند.

وزیر نیرو توضیح داد: آمادگی وجود دارد و از مجموع 50 میلیارد مترمکعب حجم سد های کشور 26 میلیارد مترمکعب تاکنون پر شده و حجم کافی برای دریافت روان آب ها و سیلاب ها در کشور وجود دارد.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به تفاهم نامه انجام شش طرح زیربنایی و اشتغال در حوزه آب و فاضلاب در کشور، گفت: با اجرای این طرح ها 23 هزار و 587 شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می گردد.

وی تأکید کرد: تاکنون بیشتر سرمایه گذاری ها بر روی ایجاد منابع آب در کشور بوده است و باید از این پس به بخش مدیریت مصرف آب و کاهش مصرف منابع آب سرمایه گذاری گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آمادگی سد های کشور برای مقابله با سیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی سد های کشور برای مقابله با سیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید