اعطای حکم نمایندگی بنیاد سعدی به رایزن جدید فرهنگی ایران در باکو

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، در دیداری که به منظور اعطای حکم نمایندگی بنیاد سعدی به قربانعلی پورمرجان انجام شد، غلامعلی حداد عادل گفت: طبق ماده چهار اساس نامه بنیاد سعدی، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، که مسئولیت آموزش و گسترش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور را به این بنیاد محول نموده، رایزن های فرهنگی، نمایندگان ما در خارج از کشور خواهند بود.

اعطای حکم نمایندگی بنیاد سعدی به رایزن جدید فرهنگی ایران در باکو

وی خطاب به رایزن فرهنگی باکو اضافه نمود: به همین دلیل و در اجرای موافقت نامه بنیاد سعدی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جناب عالی به عنوان نماینده بنیاد مشخص می شوید.

رئیس بنیاد سعدی همچنین ضمن قدردانی از همکاری نماینده پیشین و رایزن فرهنگی سابق ایران در باکو، ضرورت توجه به زبان فارسی در جمهوری آذربایجان را الزامی دانست و گفت: بنیاد سعدی آمادگی خود را برای همکاری و مشارکت دو طرفه با تمام دانشگاه های باکو اعلام می نماید.

وی همچنین با تأکید بر آموزش استاندارد زبان فارسی با جدیدترین رویکردهای آموزشی بنیاد سعدی و به روزرسانی منابع آموزشی زبان فارسی در باکو گفت: بازآموزی و دانش افزایی مدرسان و استادان حوزۀ آزفا در آذربایجان از اهمیت بالایی برخوردار است و انتظار می رود نمایندگی فرهنگی ایران بتواند هم در حوزۀ منابع آموزشی و هم در حوزۀ نیروی انسانی آموزش و گسترش زبان و ادبیات فارسی را توسعه دهد.

پورمرجان رایزن جدید فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در باکو نیز در این جلسه بر اهمیت نسخ خطی و وجود اشتراک فرهنگی ایران و آذربایجان تأکید کرد و گفت: زبان فارسی سفیر ناملموس ماست.

در این جلسه شهروز فلاحت پیشه، معاون امور بین الملل، رضامراد صحرایی، معاون آموزش و پژوهش و ثریا خرمی، کارشناس آسیای مرکزی و قفقاز حضور داشتند.

قربانعلی پورمرجان پیش از این سابقه معاون توسعه روابط فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی، رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا، و مدیرکل توسعه روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه و مدیرکل توسعه روابط فرهنگی آفریقا - عربی آن سازمان را در کارنامه خود دارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "اعطای حکم نمایندگی بنیاد سعدی به رایزن جدید فرهنگی ایران در باکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای حکم نمایندگی بنیاد سعدی به رایزن جدید فرهنگی ایران در باکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید