با ایمیل مارکتینگ تبلیغات خود را متحول کنید!

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، استفاده از راهکارهای نوین تبلیغاتی

پیش از اینکه بخواهیم ایده برنامه های تبلیغاتی را طراحی یا پیاده سازی کنیم باید به سوالات ذهنی خود پاسخ دهیم.

با ایمیل مارکتینگ تبلیغات خود را متحول کنید!

سوالاتی در خصوص اهداف راه اندازی کمپین های تبلیغاتی، چگونگی پیاده سازی آن، اندازه شکست یا پیروزی مان در این جهت نمونه ای از آنهاست.

ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارهای ارزشمندی است که در کمپین های تبلیغاتی در فضای مجازی به کار برده می گردد؛ اما اشتباهات بسکمک در طراحی و اجرای کمپین های تبلیغاتی اتفاق می افتد که درنهایت باعث می گردد مدیران از اندازه اثربخشی کمپین های تبلیغاتی خود رضایت نداشته باشند. در ادامه با وبلاگ عینکی باهوش همراه باشید.

برای اینکه ایمیل مارکتینگ بتواند کمک رسان در پیروزیت شما باشد، بهتر است عوامل زیر را در کمپین تبلیغاتی خود در نظر بگیرید:

  • هنگامی که آدرس ایمیل افراد مختلف را دریافت می کنید، حداقل اطلاعات را از آنها بگیرید. اگر فقط ایمیل کافی است، نام و نام خانوادگی را نپرسید. اگر ایمیل و نام خانوادگی کافی است، سطح تحصیلات را جویا نشوید. در فضای آنلاین، زمانی که کاربران می بینند باید حجم زیادی از اطلاعات شخصی خود را وارد نمایند، از ثبت نام کردن در فهرست ها منصرف می شوند.
  • پیشنهاد می گردد حداقل 70 درصد محتوای ایمیلی که برای مخاطب ارسال می کنید آموزشی و ارزشمند باشد. کمتر از 30 درصد از محتوای ایمیل شما می تواند از جنس تبلیغاتی باشد. این نوع ساختار در ایمیل، مخاطب را به دریافت و بازکردن و مطالعه کردن ایمیل های بعدی شما، بیشتر از پیش ترغیب می کند.
  • بیشترین پیروزیت برای کمپین ایمیل مارکتینگ، زمانی است که دریافت نماینده ایمیل، خودش با ثبت آدرس ایمیل، تقاضای دریافت ایمیل نموده باشد. اثر یک فهرست ایمیل دو هزار نفری که به رضایت خود، نام و آدرس ایمیلشان را در فهرست ایمیل های شما به ثبت برسانند به احتمال زیاد بیشتر از ارسال ایمیل کورکورانه به یک فهرست صدهزار نفری است. این نوع بازاریابی را Permission Marketing (بازاریابی برای کسانی که قبلا به ما برای تبلیغات و بازاریابی مجوز داده اند) می نامند.
  • اگر محتوای ایمیل شما طول و دراز دارد، آن را عنوان بندی نموده و با استفاده از هایپرلینک، اجازه دهید که خواننده مستقیم و سریع سراغ قسمت مورد علاقه خود برود.
  • روشی بسیار سریع و ساده و در دسترس برای حذف شدن (Unsubscribe) در نظر بگیرید. هر یک از اعضای فهرست شما باید بتواند در هر لحظه ای که اراده کرد نام خود را از فهرست حذف کند. در زمان حذف به اجبار توضیحات اضافی نخواهید: چرا نام خود را حذف کردی؟ مشکل چه بود؟ بعدا دیگر قصد نداری ایمیل های ما را دریافت کنی؟ واقعا مطمئنی که می خواهی از فهرست ما حذف شوی؟
  • خط مشی مشخصی برای حفظ آدرس و مشخصات کاربران داشته باشید. در ایمیل های خود همواره اشاره کنید که اطلاعات کاربران برای شما اهمیت دارد و از این اطلاعات تحت هیچ شرایطی سوءاستفاده نمی گردد.
  • پیروز ترین ایمیل، ایمیلی است که آنقدر برای مخاطب مفید و مجذوب کننده باشد که آن را برای دوستان خود هم بفرستد. اگر اطمینان دارید که توانسته اید چنین ایمیلی تنظیم کنید، می توانید در داخل ایمیل خود بنویسید: اگر این ایمیل مستقیما برای شما ارسال نشده، با ثبت نام در سایت … می توانید ایمیل های ما را به صورت مستقیم دریافت کنید.
  • باید جهتی وجود داشته باشد که دریافت نمایندگان ایمیل، در پاسخ به آن، بتوانند سوالات خود را بپرسند. ایمیل مارکتینگ یک ابزار تعاملی است و باید جهت دو طرفه گفت وگو و ارتباط در آن باز باشد. بعضی از شرکت ها و سازمان ها ایمیل را به مثابه تراکت تبلیغاتی می بینند.
  • تعداد ایمیل های شما نباید زیاد باشد. بیشتر از یک یا دو ایمیل در هفته توصیه نمی گردد. اگر محتوای آموزنده ایمیل های شما کم است و فقط جنبه تبلیغی دارد، حتی ماهی یک ایمیل هم می تواند به آزار گیرندگان منجر گردد.
  • عنوان ایمیل شما باید کاملا با محتوای ایمیل شما تطبیق داشته باشد. از لغت هایی مثل پیشنهاد استثنایی، امکانات رایگان، برترین …، کامل ترین… و… خودداری کنید. اینها صفت ها و ادعاهایی است که مخاطب باید با تحلیل خود در خصوص آنها به نتیجه برسد. این نوع عنوان بندی به شکلی مخاطب را ساده لوح فرض می نماید.

علاوه بر نکات فوق، ازیاد نبرید که اگر کمپین تبلیغاتی شما به صورت مجموعه ای از ایمیل های سریالی انجام می گردد، بعد از هر ارسال، حتما نتایج را تحلیل کنید و براساس آن، ایمیل های آینده خود را تنظیم یا اصلاح کنید. تحلیل بازخوردهای هر مرحله از تبلیغ، از عوامل موثر در پیروزیت یک کمپین تبلیغاتی تلقی می گردد.

منبع: الی گشت

به "با ایمیل مارکتینگ تبلیغات خود را متحول کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ایمیل مارکتینگ تبلیغات خود را متحول کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید