صنایع دستی

اعطای تسهیلات مسکن به صنعتگران لرستانی

خبرنگاران/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از تخصیص تسهیلات مسکن برای هنرمندان صنایع دستی در استان اطلاع داد.

1 اردیبهشت 1401

13 اثر ناملموس ایران در فهرست میراث جهانی

با ثبت چوگان بازی سوار بر اسب همراه با روایتگری و موسیقی و هنر ساختن و نواختن کمانچه در یونسکو، تعداد آثار ناملموس ایران در فهرست میراث جهانی به 13 رسید.

10 اسفند 1400

ایرانیان خارج از کشور برترین مبلغ برای معرفی گردشگری ایران هستند

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ایرانیان خارج از کشور برترین مبلغ و تریبون برای معرفی ظرفیت های گردشگری ایران و جلوگیری از ایران هراسی هستند.

2 اسفند 1400

پرداخت تسهیلات به 8 طرح در کارگروه رفع موانع تولید گیلان

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری گیلان از برگزاری کمیته کارشناسی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و تصویب پرداخت تسهیلات به 8 طرح متقاضی خبر داد.

24 بهمن 1400

بازار های برتر کشور جامایکا

در بخش قبل تعدادی از بازارهای جامایکا که می توانید محصولات مورد احتیاج خود و سوغاتی های مختلفی را از آن ها تهیه نمایید، معرفی گشت. در این جا هم معرفی بازارهای این کشور ادامه خواهد یافت. در ادامه با مجله اینترتی خبرنگاران همراه باشید.

30 مرداد 1400

بازار توریسم تسلیم کرونا؟

تهران (پانا) -درحالی که مقاصد اصلی گردشگری دنیا به منظور جبران خسارت های ناشی از کرونا به بهبود و ارتقای گردشگری داخلی همراه با رعایت کامل ملزومات بهداشتی و ایمنی روی آورده اند و به صورت محدود و با رعایت کامل تمام پروتکل های بهداشتی به پذیرش گردشگران...

24 آبان 1399

اجرای طرح جامع گردشگری الکترونیک سبزوار و شهرهای مجاور

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، اجرای طرح جامع گردشگری الکترونیک سبزوار و شهرهای مجاور صورت می گیرد.

8 آبان 1399

رونمایی از گل نبشته های باروی تخت جمشید در موزه شهر قزوین

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: بخشی از الواح هخامنشی بازگشتی از مؤسسه شرق شناسی دانشگاه شیکاگو در موزه شهر رونمایی و به طور موقت به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

8 شهریور 1399

قلعه سنگ بست زواره با قیمتی ناچیز و دور از چشمان میراث فروخته شد

مهدی مشهدی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زاوره در مورد فروش قلعه سنگ بست زواره در هفته های اخیر گفت: یک فرد حقیق درخواست خرید قلعه را داشته و دادگاه زواره بدون اطلاع و حضور کارشناسان رسمی میراث فرهنگی اقدام به قیمت گذاری قلعه به یک سوم...

31 مرداد 1399

خبرنگاران برگزاری تورهای طبیعت گردی در اردبیل منوط به اخذ مجوز قانونی شد

اردبیل- خبرنگاران- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل برگزاری تورهای طبیعت گردی اردبیل را منوط به اخذ مجوز قانونی دانست و گفت: در راستای ساماندهی فعالیت های تورهای طبیعت گردی برخورد با تورهای متخلف و غیرمجاز در اولویت این اداره کل...

15 مرداد 1399

ایجاد ظرفیت های جدید در فرودگاه های گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با تأکید بر این که توسعه پروازها به مقاصد هدف به توسعه گردشگری استان یاری می نماید، گفت: باید به دنبال ایجاد ظرفیت های جدید در فرودگاه ها استان بود.

5 مرداد 1399

تدوام عملیات سامان دهی جهت دسترسی سنگی به قلعه جوشین در آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تداوم عملیات ساماندهی راستا دسترسی سنگی قلعه باستانی جوشین ورزقان تا انتها شهریورماه 99 اطلاع داد.

16 تیر 1399

8 مرکز تخصصی صنایع دستی در استان گلستان راه اندازی می گردد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از راه اندازی 8 مرکز تخصصی صنایع دستی در سطح استان در سال 99 اطلاع داد.

9 تیر 1399

برگزاری آیین جهانی نوروز به تلاش یونسکو در برج میلاد

برگزاری آیین جهانی نوروز به تلاش یونسکوبه همت یونسکو قرار شده است که آیین باستانی نوروز امسال به صورت یک آیین جهانی برگزار گردد. قرار است تا فرآیند برگزاری آیین جهانی نوروز به تلاش یونسکو و با حضور 12 کشور برگزار گردد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه...

24 خرداد 1399

پایکوبی محلی خراسان جنوبی؛ آمیزه ای از فرهنگ و حماسه

خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: پایکوبی محلی خراسان جنوبی آمیزه ای از حرکات ریتمیک و نوعی حرکات رزمی و نمایشی است.

28 فروردین 1399

آثار تراش سنگ های قیمتی به نمایش درمی آید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی، اداره کل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی کشور در راستای برنامه های ترویجی خود مجموعه ای از آثار تراش سنگ های قیمتی محمد نگینی که در فرم های و طرح های مختلف ساخته شده و تنوع قابل ملاحظه ای را...

13 فروردین 1399

حضور سخنگوی شورای اسلامی کلان شهر تبریز در غرفه آذربایجان شرقی

سخنگوی شورای اسلامی کلان شهر تبریز حضور موثر بخش خصوصی در کنار میراث فرهنگی استان را عاملی پر اهمیت در جذابیت غرفه آذربایجان شرقی در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران عنوان کرد.

7 فروردین 1399

مجموعه صنعتی آموزشی ماشین سازی اراک ثبت ملی ثبت می گردد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اطلاع داد: مجموعه صنعتی ماشین سازی اراک به عنوان اولین مجموعه صنعتی نوین استان در فهرست آثار ملی ثبت می گردد.

28 دی 1398

استقبال از بخش روستایی و عشایری جشنواره فرهنگ اقوام گلستان

مسئول کمیته روستایی و عشایری سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام گلستان گفت: بخش روستایی و عشایری سیزدهمین دوره این جشنواره طی دو شب بااستقبال گرم علاقه مندان روبه رو بود.

17 دی 1398

دیدنی های دنج و مخفی در کشورهای آسیایی

سفر به کشورهای آسیایی یکی از متنوع ترین سفرهای ممکن است که هم گشت و گذار در طبیعت بکر را به همراه دارد هم لذت بردن از زرق و برق و تفریحات زندگی شهری. کشورهای مختلف آسیایی، فرهنگ و آداب و رسوم متفاوت و جالب توجهی دارند. به همین دلیل این کشورها مقاصد گردشگری...

26 آذر 1398
تعداد: (37)